Alla inlägg den 21 januari 2020

Av Niclas Bernhardsson - 21 januari 2020 23:00

Tisdag och det blev lite speciellt då jag inte hade förberett mig inför några lektioner då en kollega blev sjuk och inte kunde planera. Men jag löste det med lite digital hjälp och elevspel. En Zkarp elev klarade alla Afrikas länder på ca. 2 minuter! :-0 Testa gärna själva, tror jag låg runt 30% första gången jag provade men känner jag mig själv rätt så sitter jag snart och pluggar in länderna... https://online.seterra.com/sv/vgp/3163

Sen var det möte och sen hemåt. Idag var det klubbträning, med nybörjarträning, så jag bad om ursäkt att jag var tvungen att släppa av mina kollegor i Gnesta centrum och inte ta några omvägar. Men det gick bra. Väl hemma så var det visst pannkaka och det fick bli max tre stycken så det skulle gå att springa. Men hur skulle det gå att springa? tänkte jag. Det har ju gått lite knackigt och inte har jag fått något svar från vårdcentralen. Jag går sedan ett par år i Gnesta men jag vet inte om det är bättre. Den läkare jag var hos senast har jag inte superbra förtroende för och han verkar negligera mitt prat om puls och sånt. Jag tycker nog att jag kan känna av om min puls skenar och att det inte bara beror på att pulskurvan visar det. Och samma sak att det bara låser sig i benen som om jag inte får runt på blodet. Men snart får jag iaf ringa om provsvaren, tänkte jag. Men nu var det löpning och jag hade bestämt att inte köra skiten ur mig, det är ju lite onödigt när kroppen inte är på topp. Det kom två nya till träningen varav den ena var en gammal kollega och det var kul att se henne och hennes man. De hade skaffat barnvakt och var sugna på att springa med oss. Vi joggade igång och jag gav lite instruktioner och efter uppvärmningsvarven så blev det lite löpskolning och sen tre 400-ingar och avslutande jogg. Bra pass och alla var grymma. De nya var dock inte nöjda utan ville testa på huvudgruppen också och mannen körde hela det passet också. Själv så tyckte jag att det kändes för mycket i lungorna och fick sedan släppa lite i fart men bara lite. Det föll sig så bra så att jag och Ullis gjorde sällskap och det blev till slut tre stycken tusingar för mig. Sen joggade jag ned och jag fick till slut nio kilometer. Det fick duga. Efteråt ser jag att jag har pulsrusning i början och sedan ser det lite småspretigt ut, med pulsen, innan den såg jämnare och finare ut. Dock inte så mycket så att man kan skylla på klockan utan mer spretigt. 

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards