Alla inlägg den 23 januari 2020

Av Niclas Bernhardsson - 23 januari 2020 22:30

Då jag var mitt i ett litet break, i mitt studerande, så slängde jag ju mig på att läsa lite böcker igen och efter "Hundraettåringen som tänkte att han tänkte för mycket" så kunde jag inte hålla mig från att läsa "Stalker" av Lars Kepler. Det var en intrikat historia och det kändes hela tiden som om jag läst boken förut men jag blev aldrig säker. Kanske är det sättet de skriver på eller så påminner den starkt om en annan bok. Men hursomhelst så är det en bra bok men lite typiskt smutsig Kepler-sex som var klart svårt att relatera till. Joona Linna var tilbaka i handlingarna igen och allt kändes bra förutom precis på slutet då man nästan önskar att det kunde sluta på lite annorlunda sätt. Det förflöt lite väl mycket onödig tid bara för att en person lade på luren för tidigt. Är det viktigt så ringer man ju igen och inte sjutton får man fängelse i fyra år om man agerat moraliskt rätt och i praktiken räddad människoliv genom sitt agerande. Nä, gör om och gör rätt. Boken får trots det 2,5 i betyg. Asch, vi drar upp det till en 3:a. 

Av Niclas Bernhardsson - 23 januari 2020 22:00

Jodå, jag kom iväg men jag var sjukt trött och om jag inte minns fel så låg jag uppe sent och läste Stalker, av Lars Kepler. Den blev som ett gift så helt dålig kan den inte ha varit. Men nu var jag tvungen att väcka kroppen och jag hade inte ens full koll på när kursen startade. Så jag loggade in och såg att det var just 09.00 och skulle man komma tidigare så fanns det lite kaffe och en smörgås. Men jag kom iväg rätt bra och snart var jag framme vid Stadshuset. Riktigt fränt och väl inne blev jag rätt imponerad. Jag slog upp informationen, på mobilen och försökte lokalisera vart jag skulle. Snart var jag inne i rummet och det var inte så många där. Jag hälsade på de som verkade hålla i kursen och snart frågade jag en kvinna om jag fick sitta bredvid henne och det gick så bra. Efter det så startade då kursen och man fick berättade vart man jobbade och i vilka årskullar. På ett ungefär så kom jag nog ihåg det mesta, om de andra, men konstigt nog inte var, kvinnan bredvid mig, som jag senare samarbetade med, jobbade. Men det var roligt och man skulle då och då testa lådan själv och tävlingsinriktad som jag är så bröt jag snart samarbetet på så sätt att vi höll våra förutsägelser för oss själva och räknade poäng! :-) Det kändes oerhört skönt att jag tog hem vinsten i första omgången och då var det mot en rutinerad lärare och dessutom utbildad och behörig. Men jag är ju å andra sidan ett lite freak på just kosten. Fast man får inte slå sig på bröstet för mycket för i andra omgången så förlorade jag och skall jag vara petig så finns det visst protein i rätt många av de produkter vi provade. Dock inte så mycket men ändå. Nåja, det var roligt och det viktigaste är ju att man utbildas i att utbilda eleverna sedan. Det handlade iaf om matens kemi och kul med lite diskussion och jag blev nog gruppens jobbiga elev då jag frågade om det mesta. 

Väl hemma så var det lite snabb mat innan vi skulle gå och springa men jag kände att jag inte skulle klara av det. Jag satt i tio minuter hemma och sen gick det knappt att gå. Men lite annan träning borde jag klara av, tänkte jag. Jag och Ullis traskar bort till Safiren och jag beklagar mig för Putte men han och Ullis får springa. Ullis dock lite sliten och trodde bara att hon skulle springa 4-5 kilometer. Jag byter iaf om för lite gym och snart står jag och stakar och det var ju det där med lungorna. Jag hade ännu inte förstått att jag nog borde ta det lite lugnt men det blev iaf relativt hård stakning och jag körde 5 km på lite under 22 minuter. Efter det så blev det gym och jag avslutade med lite Cross Trainer och nu gick Primetime igång. Jag undrade varför inte Ullis kommit tillbaka för hon borde rimligtvis morsa på mig innan hon drog hem. Sen åker jag ut på en snöplig fråga och strax efter kommer Ullis och skiner som en sol! Det gick visst lysande att springa och de hade sprungit en mil utan problem. Nice! Jag hoppar av Cross Trainern och sen blev det en group selfie och sen in i dusch och bastu. Det kändes rätt bra så det kanske var falskt alarm med kroppen... eller?  Sen hosta då jag skulle försöka sova...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards