Alla inlägg den 10 april 2020

Av Niclas Bernhardsson - 10 april 2020 16:41

Onsdag morgon och jag ringde till vårdcentralen och bokade tid. Det fanns en tid redan idag, kl. 13.00 Så fort jag hade benen i ett visst läge så stelnade knät till så när jag hade suttit några minuter så kunde jag sedan inte gå utan hjälp. Så Tim sprang ut i boden och hämtade ett par kryckor. Så var det då dags att bege sig till Gnesta men hur skulle det gå att koppla? På grund av stelheten så tog det lite extra tid att komma ut i bilen och jag hoppade fram på kryckorna. Oops, nu var det bara är drygt 20 minuter kvar och så ser jag att tanken lyser rött! :-0 Men det står att jag skall komma 40 km så jag väljer att inte åka och tanka då jag inser hur lång tid det kommer ta i mitt tillstånd. Så börjar jag att åka och tanken visar 35 km. Bara hoppas nu att den håller sig där och att jag klarar av att koppla ned om det kommer något farthinder. Jag hade lite problem i början och hur blir det när jag stelnar till i sätet, tänker jag. Jag försöker köra lite smart och växlar ned i god tid så jag slipper växla i värsta uppförsbacken, som den vid Vårdinga kyrka. Det går bra och sen är det förstås lite bökigt vid stoppskylten men det går också bra. Inne i Gnesta är det lite bökigt men jag slipper möte i de trånga passagerna. Nu framme och jag är klart plågad och får inte ut benet rakt. 

Sjukgymnasten känner och klämmer men verkar inte vara helt på det klara vad det är. Hon är inne på ledbandet eller menisken. Jag är nästan helt säker på att det var ledbandet som delvis, eller helt, gick av. Men eftersom jag fortfarande är relativt stabil, tycker hon, så kanske det inte är ledbandet. Men jag har ju tränat rätt mycket så lite stabiliserande muskler har jag ju runt knät. Nåja. Jag fick ett träningsprogram och jag bokade in ett uppföljningsmöte nästa torsdag och det funkade. Så det var bara att stappla sig in i bilen och åka iväg igen. Nu gick det lite lättare efter att ha rätat ut benet och jag tankade förstås men helt klart stappligt. Hem kom jag också men inte mer än så...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards