Direktlänk till inlägg 9 augusti 2020

Sista semesterdagen maxade vi järnet!

Av Niclas Bernhardsson - 9 augusti 2020 22:41

Så var det då dags för sista semesterdagen och först blev det akuthjälp för Tim som brände sig i solen. Solkräm till trots så blev han rejält bränd. Men vi har löst det i omgångar och han har tillfälligt flyttat ned i den kallare källaren med alla fläktar. Men på morgonen innan vi upptäckte hur det var ställt med Tim så var Ullis på bryggan med Puff och Tanjis. Själv tog jag lite mer kaffe och var ute med Mystica. Sen fick jag dock för mig att jag skulle köra ett pass på Zwift men då gällde det att sätta fart för duktiga Erica Lindpinne skulle komma förbi och kika på lite Inlinesprylar klockan 11. Så ned i källaren, fixa iordning allt och upp på cykeln. Det var ett relativt lugnt pass men jag ser att jag inte ligger så långt ifrån veckomålet men jag skulle inte hinna det så kanske, kanske kunde det bli ett pass ikväll också. Målet satte jag förra året att cykla 18 mil i veckan och jag ligger ungefär där nu men kanske inte alltid. Förra året blev jag ju också "tvingad" till mer cykelträning på grund av häloperationen. Men det funkade ju det också. När passet var klart trampade jag några minuter till innan jag slängde mig in i duschen. När jag är klar så byter jag raskt om och ser sen att Erica och hennes föräldrar står utanför. Trevligt besök och de var nöjda med besöket och jag också. Ullis kommer samtidigt hem och sen blir det en kaffe till och när hon duschar kör jag lite med kantklipparen för mitt planterade gräs växer sjukt snabbt! :-0

Efter det vill Ullis ut och åka lite för att, som hon sade, "maxa sista semesterdagen!" Det kunde ju vara trevligt så vi började i Vappersta med en liten glass. Försökte ta oss igenom skogen mot Lövsta bara för att se om det gick men med bil gick det inte. Sen mot Gnesta och efter en sväng i Gnesta så stannade vi till på Gustafsvik för en god fika. Räksmörgås och kaffe funkar alltid! Sen hemåt men fanns inte en tvätt där vid Stopp Hemköp? Jodå! Kanske man skulle skölja av bilen, tänkte jag. Visserligen så tvättade vi den nyligen men grusvägarna runt i Gnesta hade gjort en tråkig inverkan på bilen. Efter att försökt att få igång maskinen i säkert fem minuter så lyckas jag och tvättar av bilen och sen rör vi oss hemåt. Men nu är det visst dags för ytterligare en fika men nu med vännerna R och T. Den senare såg vi på vägen mot Sund då hon kom på cykeln. Han hade visst varit ute på en riktig långtur. Så snart åker vi mot Stensunds brygga för det är där vi skall fika. Men åker vi tidigt så kanske vi hinner simma lite. Det skulle bli Ullis andra simning eftersom hon sam imors. Ja, jag skrev sam. Det är en böjning som blir alltmer sällsynt och den kändes så... en sam! 😂

Hursomhelst så bytte vi snabbt om men jag fick inte in en bra känsla och efter ett kortvarigt på kanske 300 meter så bryter jag men Ullis simmar på ett tag så håller jag koll. Sen kan man kanske inte skryta med att jag hade järnkoll för rätt som det var så var de ganska nära och jag försökte få kontakt med Ullis som iaf fick ihop 800 meter.
Trevlig och gemytlig fika och efter den så ville grabbarna och Ullis äta lite men jag nöjde mig med en macka nu.

Och sen hoppade jag upp på cykeln och körde 14 kilometer till bara för att klara veckomålet. En klapp på axeln! :-)

Maxad semesterdag som sag! Nu väntar drömjobbet! :-)