Direktlänk till inlägg 17 augusti 2020

Träffade mina nya elever!

Av Niclas Bernhardsson - 17 augusti 2020 22:54

Måndag och äntligen skulle jag få träffa eleverna! Och huvudvärken var som bortblåst och det var jäkla skönt! Inte hundra påläst om själva dagen men jag skulle ha fullt upp med att förbereda min station. Så jag åker tidigt till skolan och hälsar på några kollegor. Det är knappt någon där för övrigt så jag går till gympahallen och plockar ut. Tyvärr stöter jag på patrull då jag ser att några saker inte är hela så jag får kolla med Mange, som vår vaktmästare heter. Sen går det rätt fort och den hjälp jag hade hoppats på uteblev så snart var det dags att möta eleverna och jag var inte riktigt redo för min station. Som iofs skulle komma lite senare. Så jag skulle få dra tio minuter tidigare så kanske det skulle lösa sig. Och vad roligt att träffa eleverna men tyvärr var jag för uppstressad så min presentation blev rätt usel, om jag skall vara ärlig, och varm och svettig var jag sedan mitt iordningsställande av min station. Sen fick jag då smita iväg och det var min egen klass som skulle komma först och min mentorskollega skulle följa med dem. Det skulle nog bli bra. Jag var lite orolig över själva stationerna men sen var det full fart och jag tyckte det gick jäkligt bra. Sånt här kan jag ju så det rullade på men jag fick ingen hjälp så det blev ett jäkla springande och inte hann jag byta om så svetten rann på ryggen. En bra dag och sen åkte jag och Ullis och simmade på Stensund men först blev det lite middag på bryggan. 

Tyvärr gick simningen återigen dåligt och den har tyvärr gått sämre och sämre på slutet. Ett klar orosmoment och jag bröt efter några hundra meter. Suck! Sen blev det kaffe på bryggan istället. Men kul att många var där och simmade. På kvällen sen hann jag med lite lätt cykling på Zwift. Eller lätt och lätt. Jag började iaf så för det kändes trögt även på cyklingen men efter någon kvart så hade farten höjts så sakteliga och jag tryckte på hårdare och hårdare. Det blev en halvtimme och 16,3 km. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 19 april 23:00

Fredag och det är mycket att hålla koll på nu då loppet närmar sig och i helgen behövde jag väl få in en drös omexaminationer. Det kanske var förlängd inlämning men jag behövde ändå bli av med det. Hursomhelst så var det som vanligt på jobbet och d...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards