Direktlänk till inlägg 26 augusti 2020

Föräldramöte

Av Niclas Bernhardsson - 26 augusti 2020 23:00

Onsdag och dags för föräldramöte. Men först var det jobb och jag kom till skolan och möts av att jag måste ta hand om en annan klass också. Eller jag skall få hjälp av vaktmästaren M. Sagt och gjort och jag ser dessutom kuratorn som kommer för att observera. Men vad sjutton, tänker jag. Hur skall det gå med runt 45 elever på samma yta. Men jag gav lite snabba direkt om hur de skulle sitta, med tanke på pandemin. Sen en snabb intro om människan och dess avkylningssystem, aka svett. Sen visade jag övningarna och alla verkade lyssna intresserat och sen smällde det till när vi körde igång. Alla körde på och peppade varandra och jag blev helt inne i det. Jag ser att M står och ler och jag kommer av mig när kuratorn bara är ett stort leende hon också då hon tittade på allas insatser. Men snabbt in i det igen och det var verkligen häftigt. Vi avslutade med att klasserna fick hoppa höjd och kasta spjut. En perfekt lektion och biträdande rektor hade visst tittat in och var lyrisk hon med. Jag tyckte inte jag kunde ta åt mig då det var eleverna som stod för insatsen men visst var det coolt! Sen var det lunch och jag kände hur jag förslappades. Så jag försökte peppa igång mig och sen var det nästa lektion. Det var inte riktigt samma go men eleverna verkade nöjda och någon gullig elev tackade för en "bra lektion!" 

Efter lektionerna försökte jag få i mig lite mat och sen var det förberedelse inför föräldramötet. Det kändes lite olusigt då mycket skulle handa om Skola24 som jag absolut inte själv är så insatt i. Och sådant genomskådas ju. Men jag tycker mig vara rätt bra på att läsa av och känna in. Så jag fick köra på den vägen och jag lade ut korten direkt om att jag själv inte var någon expert på plattformen vi skulle prata om. Bra föräldrar och det var kul att träffa dem. Stort tack till kollegan O som fick dra det störra lasset den här gången. 

Väl hemma så blev det en skön kvällspromenad med älsklingen! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 18 mars 23:00

Måndag och nu är det bara två veckor kvar och dessutom med en hel del annat inbokat på skolorna som nationella prov och påskpyssel. Det börjar verkligen närma sig slutet på min vistelse på skolan jag är på och det är sorligt. Även barnen verkar tycka...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards