Alla inlägg den 27 augusti 2020

Av Niclas Bernhardsson - 27 augusti 2020 23:00

Så var det torsdag och jag hade visst en timmes sovmorgon. Men det är svårt att hålla sig ifrån jobbet när det är så kul. Så jag var där i god tid och tänkte förbereda en cirkelträning. Så ser jag på tavlan att de önskar att jag skall ta hand om två klasser och idag skulle det absolut fungera. Dock inte en hel timme så jag tänkte att jag kör hårt med två klasser samtidigt och så får de sluta lite tidigare. Egentligen hade jag tänkt fylla ut med lite friidrottsgrenar efteråt men alltså inte med två klasser samtidigt. Så fick det bli. Och visst var det lite oro i början då de inte riktigt visste vad som skulle hända. Men snart var vi igång och det var riktigt bra drag även idag. Kanske inte med samma magiska intensitet som igår men ändå väldigt bra. Lektion två kändes helt okey och alltid kul när eleverna tackar för en bra lektion. Sen gick den sista lektionen nog också helt okey. Väl hemma så var det dags att förbereda sig för kvällen men jag kände mig lite seg men skulle banne mig försöka. Det var backpass på schemat och Ullis och jag kom iväg några minuter försent så jag fick ursäkta mig då jag ville lägga in mina saker och ta på mig löparskorna. Sen upptäcker jag att jag har fel lås så Putte fick komma och öppna sitt skåp för lite värdesaker. Kul att Flaken hittade hit igen och som vanligt var även Nicke här. Det är Putte och Nicke som varit stöttepelarna på torsdagarna ett bra tag. Så fem stycken började jogga iväg och jag känner ganska omgående att det här kommer bli ett tuff kväll. Det tar helt klart emot men jag försöker springa med bra teknik och kämpa på. Efter 3,5 km så är det då dags för backen och den är helt perfekt. Det är som vanligt Bronsåldersvägen och jag tippar att den är ganska precis 6,5-7 procent och drygt 300 meter. Jag känner ganska tidigt att jag inte vill satsa järnet eller ta alla tänkta sju set. Jag ställer in mig på fem set och jag släpper en lite lucka mot de övriga. Men helt klart med ett rätt bra tryck så det är inte någon joggfart fastän det är brant. På den fjärde så trycker jag på rejält och det gör nog att jag helt bestämt mig för att endast köra fem stycken. Och den femte blir absolut den sista. När jag är klar med den så joggar jag ned lite längre så får de andra avsluta. Men när jag är tillbaka så har de visst sin sjunde kvar så jag stannar och hejar. Riktigt grymt och kul att se att Ullis hade lätt och starkt steg. Nu höll hon jämna steg med en som hon förut inte kunde hänga på. Efter nedjoggen så ser jag hur mycket jag har sprungit då jag ställt in min display fel men de andra skall promt springa så de får en mil. Jag ser sen att jag fick 9,5 km. Gott nog men framförallt var det styrkan som vara bra att få in. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards