Alla inlägg den 29 augusti 2020

Av Niclas Bernhardsson - 29 augusti 2020 21:15

Lördag och Ullis skulle iväg till Skrotnissarna och gav förslag att jag skulle ut och slå lite på driving-rangen. Bra förslag för nästa vecka är det visst tävling och jag har spelat mycket sparsamt. Lite slag på tomten bara. Tror jag spelade en 9-hålare förra året så sugen är jag iaf. Och med ett golf-pro på jobbet så får man lite tips. Hursomhelst så har jag aldrig slagit så bra men visst blir det några felträffar då och då. Jag skjöt iväg 2,5 korgar för en kille lämnade en halv korg till mig då han var lite försenad. Sen stod jag cirka 20 minuter och slog in på träningsbanan. Gick bra det med så jag BÖR inte göra bort mig alldeles nästa helg. När Ullis kom hem var hon återigen sugen på lite glass och jag var inte svårövertalad. Tyvärr var vädret inte det bästa men glassen smakade lika bra för det. Ullis berättade vilka smaker som fanns och stracciatellan verkade god men hur skulle den uttalas? Jag sökte och efter ett tag så satt det som en smäck men det lät ju lite fånigt då man gick från svenska till italienska. :-) Och väl framme så skulle jag ha alla smaker förutom melon och banan. Så då hade jag tränat uttal i onödan men ni som känner mig vet att jag promt måste få fram det! :-D Nu har vi varit i Björnlunda rätt ofta och aldrig har jag sett en endaste elev. Kanske går man inte till sin lokala och fina glassbutik. Sen hemåt och vi fixade lite Tacos och sen kollade vi på två avsnitt av en ny bra serie som jag tror heter "Jordnära". Riktigt, riktigt bra! Jag hann sedan köra ett lugnt pass på trainern på en knapp timme. Bra och skön dag! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards