Alla inlägg den 7 september 2020

Av Niclas Bernhardsson - 7 september 2020 22:00

Måndag och jag skulle hoppa in för min idrottskollega. Så jag var på plats när skolan startade och hade väl inte så mycket mer information att det skulle vara teoretiskt idag. Men jag som vet hur viktigt det är med rörelse mådde ju nästan dåligt av det. Så kanske, kanske, det var iaf min onda plan, som min gode mentorskollega Ole ofta säger, så kanske jag kunde trycka in 10 minuters rörelse på slutet. Speciellt efter att jag inlett en kort föreläsning om hur kroppen formats genom åren. Ja, så fick det bli. Det skulle ändå bli gott om tid för deras uppgift. Men när jag sitter där så kommer då Baggmor ut och frågar om jag först kan hoppa in och ta en sjua. Det visade sig att idrottslektionerna inte började direkt. Ja, det är väl klart. Nu är jag här som vikarie så absolut. Jag fick lite hjälp vart jag skulle och först blev det alltså engelska och vi fick tillsammans hjälpas åt vad som skulle göras idag. Klassen var bra och jag blev imponerad. Kanske lite prat från några men de frågade jag om de kunde sitta i grupprummet. Så det inte kändes som ett straff. Bra lektion och sen var det alltså dags. Den första klassen och jag var riktigt taggad. De lyssnade otroligt bra så kanske drog jag över lite med min inledning och sen råkade någon säga fel tid så det blev lite kort om tid och jag släppte dem tio minuter för tidigt. Får hoppas de inte lurade mig med flit. Sen rullade det på och de allra flesta niorna var urgulliga och lyssnade intresserat och vi fick oftast till 5-6 minuters rörelse på slutet. Riktigt kul och jag hoppade in själv på en match. Men jisses vad lurad man blir ibland. Men det var kul! Sen på kvällen ville jag få till cykling men det var ett superhårt pass och jag fick ladda mentalt. Ullis ville också cykla så det gällde att få till fläkarna. Hon skulle dock inte köra lika hårt så jag fick en fläkt, som står mellan oss, för mig själv. Och jag fick verkligen kämpa för att klara av de hårda partierna. Och jag testade att ändra lite på sadeln och kanske blev det lite bättre men absolut inte lika bra som på tävlingscykeln. Men jag får kika på det en annan gång. Det blev iaf drygt 5 mil och ca. 1,5 timme. Riktigt nöjd! Vi avslutade med att se sista avsnittet av Partisan och det var ett annorlunda och kanske lite tråkigt slut. Men bra serie. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards