Direktlänk till inlägg 10 september 2020

Skön inlines och sen löpning

Av Niclas Bernhardsson - 10 september 2020 23:00

Torsdag och jag hade en timmes sovmorgon. Men jag var uppe i rätt bra tid men kände mig lite sliten efter ganska okej träning på slutet. Sen var det då dags att ta sig till skolan och jag hade en stark fundering på att åka inlines dit. Men med en tung ryggsäck på ryggen...? Jag kommer snart på att min hjälm ligger i den andra bilen, som Ullis tar till jobbet, och jag vill inte köra med min tempohjälm. Det hade sett för töntigt ut. Även jag har mina gränser. Jag provar Ullis hjälm och den passade perfekt. Nice! Jag provar att packa väskan och där åker alltså även datorväskan med tillhörande dator med. Passade bra men helt klart tungt. Så lite onödiga saker plockades ur och det lättade lite. Men nu hade klockan börjat ticka på och det var bara en halvtimme kvar tills jag skall vara på plats. Jag går ut och försöker få igång klockan. Lite surt att den inte hittar gps först och jag funderar på att bara dra iväg men efter någon minut är jag igång. Det känns helt okey med väskan på ryggen men det är lite tungt i uppförsbackarna och speciellt där det är dålig asfalt. Jag vågar inte åka nedför "järnvägsbron" utan kör en omväg. Full fart ned men där är det inget farthinder på slutet. Dock lite läskigt då man har dålig koll på om det kommer en bil i korsningen. Men jag klarade mig den här gången också och det blev en omväg på 500 meter. Men nu är det bra fart och jag ligger och trycker runt 25 km/h. Bäst kilometern gick på 2.19 och jag var uppe i 34,5 km/h. Coolt! Men jag har faktiskt en skön vind i ryggen så jag skall inte skryta men det var en skön känsla iaf. Och jag är framme i tid och byter om. Lektionerna går lite blandat men oftast bra. Sen hämtar Ullis mig och vi åker och hälsar på hos Olivens föräldrar då Ullis skall lämna ett par byxor som Olivens syster Flisan har haft på deras gemensamma jobb. Riktigt trevligt möte och man kan förstå var Oliven, som jag känner bäst, har fått sitt trevliga sätt ifrån. 

Väl hemma så blev det lite mat innan det var dags att bege sig till träningen och återigen kändes det lite segt. Idag var det långa backar som stod på schemat och dessutom rätt många. Jag bestämmer mig dock innan för att nöja mig med några mindre och under den gemensamma uppjoggen, som gick rätt snabbt, så har jag bestämt mig för att köra sex stycken. De andra som var med var förutom Ullis, Tanjis, Putte och Nicke. Jag startar medelhårt men lugnar mig sedan då jag bestämt mig för att inte köra hårt. Men det är förstås hårt med alla runtomkring som kör på. Efter sex stycken så tänker jag jogga ned och får sällskap av Tanjis. Vi kör ett varv i skogen men det var gränsfall att köra där nu då det börjar bli mörkt tidigare. Så vi avslutar på grusvägen lite fram och tillbaka medan de andra blir klara. Putte ger upp först men Ullis och Nicke kör ytterligare en. Sen skön dusch och bastu på det. Livet kan vara underbart!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards