Alla inlägg den 18 september 2020

Av Niclas Bernhardsson - 18 september 2020 22:00

Några dagar hade gått och skavsåret var rejält och omöjliggjorde träning. Det var så illa så jag gick runt i foppatofflor hela dagarna. Även på jobbet och på möten. Och hemmavid hade lilla Mystica snabbt blivit sämre och det slutade med att vi fick bära ned henne till lådan och nu kände vi att det nog var över. På fredagen så hade det inte blivit bättre och jag ringde runt som en tok för att hitta en veterinär men det verkade fullt överallt. Till slut så svarar Smådjurskliniken, fast de heter visst Evidensia nu, att de har en tid. Men det är bråttom och jag lovar att jag skall göra allt för att hinna med. På jobbet är det så tungt och jag har svårt att hålla fokus. För vi känner att det är över och samma resa gjorde Mysticas syster Mirakel. Felix hinner precis komma hem och vi åker fort iväg men hamnar bakom några långsamtgående fordon. Oh, så irriterande att se hur minuterna, på gps´n, går åt fel håll. Till slut är det fritt och är det fritt från köer så skall vi bara bli några minuter sena. Katten piper förstås lite i buren men hon är också väldigt trött. Givetvis så undrar man om man gör rätt men det går rätt snabbt för veterinären att se att det är slut. Det finns inget att göra, säger hon. Och hon tyckte också vi kom in i rätt tid. Det är liksom skönt att höra att man gjort vad man kan. Vi kände iaf att vi inte kunde låta helgen gå då hon så snabbt blev sämre. Vi fick en fin stund då vi tog farväl av henne men det är så tungt. Hon somnade snabbt in och det är så tungt. Så definitivt liksom. Usch, jag vet inte vad jag skall skriva men man tänker förstås på alla de fina stunderna och positivt är iaf att hon sällan var sjuk. Det var en kort period då hon var kattunge som hon mådde lite dåligt och det gjorde nog att hon inte blev så stor. Men i det stora hela har det varit helt perfekt och många fina stunder. En riktig myskatt och varje kväll låg hon på mitt bröst i 5-10 minuter. Så gulligt och hon låg ofta och strök mig över skägget. Tack för den här tiden, Mystica och hälsa Mirakel! Finns det ett kattliv efter det här så vet jag att ni är tillsammans nu. 

Av Niclas Bernhardsson - 18 september 2020 20:30

Fredag och tre lektioner innan jag fort skulle hämta Ullis och åka mot Stockholm då hon hade ett besök hos ögonläkaren inbokat. Först var det två åttor och alla kom tillbaka i tid. Sen sista lektionen och det var min egna mentorsklass och de fick verkligen inte bli sena. Men nog sjutton skulle det strula och några kom en halvtimme (!) försent! :-0 Jag fick slänga mig i bilen och Ullis fick ringa och be om ursäkt att hon skulle bli sen. Men trafiken flöt på bra och hon hann precis och resultatet efter ögonoperationen var helt perfekt och vi kan verkligen rekommendera Ögonlasern. Tror det heter så iaf. Efter besöket så fikade vi på Thelins och även det rekommenderas starkt. Bara lite svårt att välja. Sen vidare mot Sandviken för vi skulle hälsa på min bror Peter och hans Anette. Det är alltid väldigt trevligt och de är så varma och gästvänliga! När vi kommer fram så bjuder de på middag och Fridis och hennes familj var även där. Mycket trevligt och vi satt upp rätt länge och hade roliga samtal!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards