Alla inlägg den 20 september 2020

Av Niclas Bernhardsson - 20 september 2020 21:15

Söndag morgon och klockan ringde 06.20 Yepp! Upp och hoppa och satte på kaffet. Idag var det orientering men skulle jag ens få på skorna på mina hälar? Jag har ju fått gå i foppatofflor hela veckan efter värsta skavsåret.

Tanken var att komma iväg klockan 07 men tiden rann iväg lite grand och det var jag lite orolig för innan. Men det var inte så farligt. Det var bara att skippa rangen och ut på banan istället. Det ömmade lite på hälarna men jag bestämmer mig för att köra med skorna som de var. Jag hade plockat med en sax för att kunna modifiera dem lite. Vi går in i shopen och jag ber att få mitt gästkonto ändrat till mig själv och vi ser att vi har två medspelare med i vår boll. En verkar riktigt duktig då han har ett hc på 10. Själv har jag ju inte spelat på flera år. Det här skulle bli andra rundan på två år men första poängrundan då. Men när vi skall slå ut så verkar de andra två gått iväg, kanske tänkte de att vi klarade oss själva och det passade oss bra. Ullis var lite stressad över att det var två andra med i bollen. Och jag stressade upp mig och jag fick först för mig att det var därför jag spelade så dåligt. De första slagen gick helt åt fanders och jag blev riktigt irriterad. Så sugen och så går det så dåligt att spela. Det höll tyvärr i sig ett bra tag och jag slog bort en hel del bollar och förstod inte vad jag gjorde för fel. Men ibland satt slagen och det var riktigt skönt. Höll på att göra en äkta birde på någon bana och när jag skall slå ut på bana sex så vinkar de fram mig. Ojdå! Det har ju gått dåligt med utslagen och nu skall jag gå förbi dem. Jag sopar på och får på värsta driven! Ojdå! Långt förbi dem som står och gömmer sig i träd och i golfbilar. Ullis och jag går förbi och ser att det är en gammal granne så vi hälsar och går sedan vidare. Nu lossnade det rejält då man var tvungen att spela bra. Kanske behöver jag lite press på mig. Slagen går sjukt bra och jag håller på att få en äkta birdie på det par fem-hålet. Sedan är det en kort par-tre och jag blir så sur då jag slår snett och hamnar i diket. Jag kan dock slå upp den och räddar det lite och får ändå 3 poäng. Och så fortsätter det. Många tre-poängare i följd men sedan kommer svackorna igen och det slutar med usla 26 poäng. Värt att nämna är hål 16 som jag får slå en p-boll på. Den första kändes som jag hade men den slog i grenverket i ett träd. Så surt att jag inte hittar första bollen och sedan slår jag in boll två femton centimeter från flaggan! :-0 Och sätter putten. Så istället för en äkta birde så blir det en boogie. Jag rapporterar in och får en tokhöjning med hela 1,0. Så nu är det 30,5 i hc! :-0 Det går verkligen åt fel håll men de slag som var bra var sjukt bra. Så jag är riktigt sugen på att köra igen och kul att gå med Ullis. Hoppas det blir fler gånger. 

Sen åt vi gott på restaurangen och den kan vi verkligen rekommendera. Efter det så gick vi någon timme i skogen och plockade lite kontroller. Vi tog de svåraste i den svåraste terrängen. Riktigt jobbigt men kul. När mörkret kom så gav vi oss förstås. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards