Direktlänk till inlägg 27 september 2020

Trevlig helg!

Av Niclas Bernhardsson - 27 september 2020 21:15

Lördag morgon och Ullis och jag gick upp tidigt för att gå en promenad. Det skulle visst regna idag och inget tydde på motsatsen men vi chansade iaf på att vi skulle klara av en promenad utan att bli sjöblöta. Men vi var ju i Sandviken och frågan är om vi skulle hitta men vi tänkte att det är ju bara att chansa. Någonstans hade jag en baktanke på att vi skulle gå till golbanan och tillbaka men vi hittade ju inte dit och visst inte ens hur långt det var. Dock så hade jag en liten känsla på vart det kunde vara så vi gick lite på chans och jag orkade inte ens kolla på google. Huvudsyftet var ju ändå promenaden men efter en knapp halvtimme så börjar jag att känna igen mig och snart ser vi golfbanan. Jag skickar en snapchat till Peter och sen får vi börja tänka på refrängen för vi ville inte att de skulle vänta på oss till frukosten. Så nu vänder vi och går igenom golfbanan. Tyvärr så går vi lite fel men jag tror inte det blir så mycket längre. När vi kommer fram så är det skönt att se att de inte sitter och väntar. Sen en mysig frukost och sen åker vi in till Gävle och vi säger att vi aldrig varit där men vi hade visst stannat till vid ett köpcenter då vi åkte motorcykel till dem tidigare. Det kom vi på senare. Vi gick iaf runt lite i Gävle och det var trevligt och sen åkte vi till Bönan och åt. Mycket trevligt men det kändes som många av oss fick ont i magen men det berodde nog på den mycket söta efterrätten. Gott var det iaf och lite magknip får man ibland stå ut med! :-) Vidare till ett köpcenter och där kom både jag och Ullis på att vi varit tidigare. Vi passade förresten på att besöka Emmis fina lägenhet och efter det så åkte vi till Fridis och hälsade på henne igen. Nu dock på hennes hemmaplan och det var kul att se hur de bodde. Efter det skulle vi hem för jag hade övertygat de andra om att spela plump. Och plump blev det och det var mycket kul men när vi räknat ihop bägge matcherna så kom jag sist men det gör ingenting. Jag älskar att tävla mer än att jag hatar att förlora. Det är själva tävlingsmomentet jag gillar och jag kan verkligen tävla i allt! Men sen ville vi nog alla komma i säng för imorgon söndag hade vi mycket att göra. Sen en lång hemfärd på det. Jag hade snackat med bonus-pappan och aviserat att vi eventuellt skulle hinna förbi dem men det var tveksamt. 

Söndag morgon och nu var det återigen en promenad på agendan. Nu ville vi dock gå i Trebo-spåret så vi tog bilen dit. Där gick vi runt en timme och sen in i bilen igen. Och återigen rätt få folk ute på mornarna. Väl hemma så var det snart full fart innan vi skulle ut till Anettes massagestudio. Den låg helt magiskt fint och allt var proffsigt och det skulle bli spännande att se hur lymfmassagen skulle bli då hon kände sig helt trygg i sin egen miljö. Sist blev jag jättenöjd men kanske skulle det bli ännu bättre. Jag fick börja med att ligga i en endulationsbädd och har jag stavat fel så får ni rätta mig. Den aktiverar lymfsystemet och det är en bra början på massagen. Jag tror faktiskt inte jag somnade, iaf inte där. Sen skulle då Anette börja och jag tyckte mig se bilder av dimma och vatten och en harmonisk blåaktig lila färg såg jag framför mig. Sen verkar jag ha gått in och ur sömnen för jag fick höra att jag snarkat då och då. Efter den spännande massagen var det då Ullis tur och jag och Peter åkte iväg för att spela golf. Det var lite gränsfall om det skulle gå att spela men vi tänkte iaf chansa. 

Vi provchippade lite grand innan det var dags att slå ut. Vi kom överens om Mulligans innan och så var det då dags. Jag slåg rejält snett men tänkte att jag ändå var med. Peter gjorde mig sällskap och han bestämde för att slå om och jag gjorde detsamma. Då slog jag helt perfekt och Peter drog in i skogen. Sen blev det nog ett skitslag innan jag kom in på green och två-puttade. Tyvärr hade jag bara ett extraslag på första så det blev en poäng men på andra hålet drog jag in hela fyra poäng och Peter var lite chockad. Sen tre poäng på nästa hål och nu var jag verkligen på g. Sen gick det helt åt skogen på nästa och det fick jag stryka och tyvärr blev det samma sak på de två efterföljande hålen. Efter det så hämtade jag mig lite men man har inte råd att stryka tre hål. Men riktigt kul och jag är riktigt sugen då jag fick några riktigt fina slag. På något sätt så sänkte jag mig iaf och det är bara att inse att jag inte riktigt förstår det nya systemet. Men hursomhelst är det klart att jag måste spela mera. Efter spelet så bjöd Peter och Anette på lite mat innan hon var tvungen att åka och ta en kund igen. Sen var Ullis och jag tvungna att komma iväg då vi hade en bit att åka. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 19 april 23:00

Fredag och det är mycket att hålla koll på nu då loppet närmar sig och i helgen behövde jag väl få in en drös omexaminationer. Det kanske var förlängd inlämning men jag behövde ändå bli av med det. Hursomhelst så var det som vanligt på jobbet och d...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 18 april 23:00

Torsdag och det blev återigen en annorlunda dag på jobbet men det finns alltid att göra och jag hann även plugga ikapp lite. Tror det var okej då det ändå gynnar min framtida skolgärning.  På kvällen så lade jag ut en ny sponsor och nu var det Tros...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards