Alla inlägg den 2 oktober 2020

Av Niclas Bernhardsson - 2 oktober 2020 22:00

Så var ytterligare en vecka klar och det var rätt lugnt på skolan. Jag körde min orienteringsträning och fanns på ett ställe som hjälp om det behövdes. Men det var rätt lugnt och de som hade det svårt fick verkligen kämpa. Det finns inga genvägar. Och idag fick man använda cykeln för att som jag sade "dammsuga" skogen. Några hajade till men de flesta verkade förstå. Men jag fick förstås utveckla men hela tiden så lägger man in uttryck, med tillhörande förklaring, så att även nyanlända lär sig. Och vissa uttryck har ju kommit att försvinna. Ullis och jag kommer aldrig glömma då vi sade något i stil med "hen såg ju ut som hej kom och hjälp mig"! Vår yngsta son bara tittade på oss och började skratta. Och då hör vi ju hur det låter. Och har ni inte sett Özz roliga stand up med "ugglor i mossen" så måste ni bara googla den. Själv håller jag nu på att försöka gå igenom en uppsats som tar upp skillnaden mellan danska och svenska prepositioner. I Danmark så går man i byen och så vidare. I Sverige så går man på stan. Skillnaderna mellan olika länders språkbruk är större än man tror och uppsatsen handlar om att det oftast kan bli problem vid översättningarna. Men iaf. Väl hemma så blev det ingen träning men jag plockade ned lite äpplen då vi skulle musta imorgon. Sen mös vi lite framföre teven och det är ju aldrig fel. Tur iaf att det var framför och inte på...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards