Alla inlägg den 3 oktober 2020

Av Niclas Bernhardsson - 3 oktober 2020 21:30

Lördag och det var dags att musta äpplen. Men först var det full fart med att plocka ned äpplena och vi började försiktigt men efter ett tag så körde vi lite mer aggressivt och jag var uppe i träden och skakade allt jag kunde. Det for äpplen överallt och tyvärr även rakt i huvudet. En mössa skyddade lite men nog sjutton gjorde det ont. De som blev för skadade slängde vi men det räckte och blev över i alla fall. Sen packade vi in en massa påsar i bilen och vi fick ihop över 130 kg äpplen! :-0 Och det på tre träd och det finns säkert 50 kilo kvar. Vi kom iväg i god tid och åkte bland annat in och köpte lite gott till vår jubileumslöpning, som vi skulle ha på tisdag. Det var lite osäkert väder men vi brukar alltid ha en jäkla tur. När det väl är dags för löpning så slutar det att regna. Och klubben har funnits i tio år men de gånger det har regnat kan man nog räkna på ena handens fingrar... Hursomhelst så åkte vi sen vidare och när vi var inne på K-rauta så kommer jag på att jag nog har lite rabatt sedan jag fyllde år. Så det blev några stekpannor och sen var det dags att bege sig till musteriet. Där hoppade killen till när vi sade 132 kilo och jag blev lite förvånad. Det kan väl inte vara så mycket, tänkte jag. Men vi kanske hade uppgett mindre då vi bokade. Jag vet inte. Vi blev själva lite förvånade då vi vägde all frukt. Hursomhelst så gick det bra att musta och vi fick smaka lite på vår egen must och det var jättegott. Det handlar ju ändå om att blanda sorterna på rätt sätt. Vi har tre sorter och två av dem är vi rätt säkra på och det är James Grieve och Signe Tillisch. Det blev till slut hela 32 boxar och det kan ju kännas lite då de kostar 75 kronor styck. Men det är det klart värt och det är ju roligt när det är ens egen must. Väl hemma så cyklade jag äntligen igen och det blev ett pass i mitt träningsprogram på Zwift. Det var tuffare än jag hade väntat mig och det var nog tur att det var ett lättare pass. Undrar hur det blir på nästa pass. Det är nästan så jag riskerar att skjuta på det. Det känns iaf så. På kvällen så började jag och Ullis att titta på Sommaren 1985 och det blev avsnitt på avsnitt. Det slutade med att klockan var runt halv ett och vi fick slita oss. 
     


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards