Direktlänk till inlägg 8 oktober 2020

Vad är det för idiot som...

Av Niclas Bernhardsson - 8 oktober 2020 23:00

Torsdag och nu var det orienteringsredovisning. Jag åker snabbt till skolan och fyller upp en kaffe innan jag sätter mig i bilen och åker mot skidbacken, där själva orienteringen startar och slutar. Det är bara orienteringsklubben där och min kollega verkar precis ha kommit. Jag hälsar på alla och undrar vart eleverna är, det börjar ju om cirka 20 minuter. Men det är klart, de skall ju komma till dukat bord. Vi andra som planerar och fixar måste ju vara lite förberedda. Åttorna skulle börja och alla kommer i tid men det var ju det här med förberedelser, allting var visst inte klart men snart får vi börja och kollegan ville visst hålla i det och det fick hon absolut. Sen kanske jag hade börjat och informera lite tidigare men det är en annan femma. Det gick bra och snart hade alla fått sin SI-pinne på fingret och de som inte riktigt hade förstått hade fått mer instruktioner. Men då det är betygsgrundande så ville jag själv testa banan och jag valde att köra sjuans bana. Jag förstod inte riktigt om det var samma banor men det visade sig sen att det skiljde lite. Jag drog iväg och en kontroll kom jag lite fel till men ville inte leta utan det handlade mest om att kolla vad som var bra tid. Så efter att ha kollat lite grand så sprang jag vidare och fick tiden 15.55 Jag snackade med orienteringschefen och han blev förstås lite orolig så jag sprang tillbaka och med läsglasögonen på så missbedömde jag avståndet till backen och slår i en rot och i nästa sekund så flyger jag fram och mobilen mosar jag mot en vass sten och far i backen. Mycket stenar och rötter och det första jag gör är förstås att öppna mobilskalet och kollar mobilen! :-0 Den ser ut att ha klarat sig men skalet är igenomskuret av stenen. Pust! Nu har jag visserligen inte tagit ur mobilen men det man inte vet... Jag ser att jag är rejält lerig på byxor och händer och kanske lite blodig men jag har inte ont. Jag springer fram och ser kontrollen och den sitter där den skall vara så jag måste klantat mig helt enkelt. Så fort tillbaka och det är gott om tid tills sjuorna kommer. Och nu är det helt annat. De är uppspeedade och oroliga och några gråter. Men oj då! Vi försöker pusha de man tror ändå skall fixa det och andra får man lotsa ihop med någon. Jag förklarar att banan är mycket lättare än de vi tränat på. Till slut så är de då iväg men någon kommer tillbaka och man får hålla på ett tag. När timmen är klar så saknas det fyra elever och vi som måste skynda oss för att hinna äta... Jag springer i motsatt håll och efter ca. 500 meter så kommer det fyra stycken. En av de som kom tillbaka skiner som en sol för att hen har börjat förstått och de andra tre går glada i hågen och tycker livet är toppen. Att det gått över en timme verkar de vara glatt ovetande om men jag pushar på dem och nu får de banne mig springa. Jag tar en elevs axelväska och den väger nog över tio kilo! Men vad sjutton! Har du gått med den här? frågar jag. Ja... Det är säkert dator och allt möjligt i den. Men eleverna är glada men det blir ju lite problem med bedömningen då de går tillsammans. Jag lämnar iaf allt och springer till bilen och åker mot skolan. Matsalen är öppen bara för att det är special idag och kollegan verkar ätit någon annanstans. Sen en kaffe och med kaffekoppen i bilen åkte jag till skogen igen. Nu var det niorna och de var mer målmedvetna och jag blev förvånad när de snabbaste tiderna låg på runt 19 minuter. Sen förstod jag att deras kontroller var med utspridda och det förklarar ju saken. På så här kort bana så skall jag ju få stryk av de här eleverna. Men de var grymma och jag skrek nog på var och en av dem när de spurtade mot mål. Riktigt kul att se glädjen hos dem. Själv hade jag fått lite ont i knät över att springa utan tejpning och nu hade jag varit otejpad i över en vecka. Så det får jag ta tag i. Men när jag gick ifrån skolan till bilen så kände jag mig taggad på att springa. Men det skulle visa sig gå över...

Väl hemma så tog jag mig lite mat och nu hade jag börjat bli segare men jag försökte tänka på att jag kände mig sugen på dagen. Sen kanske det skulle visa sig att knät skulle protestera men det fick då visa sig. Jag och Ullis kom som vanligt iväg några minuter försent men där framme vid Safiren så ser vi Tanjis stå och vänta. Och inne på Safiren så satt Nicke, Zedflanders, Putte och Twintommy! Kul! Och att vi börjar bli lite mer nämnde någon också och det är ju kul. Det har varit lite få på torsdagarna. Jag fick oss att springa lite längre på uppjoggen för idag var det korta sprintbackar som stod på schemat. Själv hade jag nog inte sprungit det på flera år. Typ 80 meters rusher och sedan gå ned igen och upprepa. Lite kort löpskolning och sen var det då dags. Alla trycker som f-n och jag får bita i. Jag känner hela tiden att det går för fort men man taggas med och när man äntligen är klar med första setet som består av 8 intervaller så undrar man vad fan är det för idiot som gör programmet. Men det är ju jag! tänker man i nästa sekund. Lite så tänkte jag även i tisdags under den längsta stegen. Men diplomatiska Putte hade snällare tankar om mig och sade något i stil med att programmen var bra. Och det är de nog. Jag känner mig nöjd men jag var så slut. Konstigt nog orkade jag hålla i hela andra setet också men vad hände med Putte? En intervall, det var för övrigt den första i andra setet, drog han hela gänget och jag hade nada att sätta emot. Han ville visst busa men det var för jäkligt vad han sprang. Efter sista intervallen så pustar alla ut och alla var överens om att det var brutalt hårt! Vi joggar ned en kortare runda och sedan väntade bastu och dusch. Jag får Putte att skratta ordentligt då jag typ glömt allt! Jag får en klick med dusch-creme av Zedflanders och efter en kort bastu och dusch så drar jag av mig det överflödiga vattnet med händerna, ställer mig under hårfönen och efter några minuter och ett antal torkservetter så tar jag på mig. Jag har blivit en stjärna på det där för det är faktiskt inte första gången jag glömt handduk. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards