Alla inlägg den 9 oktober 2020

Av Niclas Bernhardsson - 9 oktober 2020 22:00

Fredag morgon och jag är heeelt slut! Jag måste ha kört alldeles för hårt igår kväll och det kändes som jag fortfarande sov när jag gick bort mot gympasalen. Jag ser på schemat att jag har en riktigt bra och lugn klass och det är bara att hoppas att de verkligen är så när man sas är ett öppet byte. En mumsbit typ! :-) Men jag förklarade läget och berättade att eftersom det varit orienteringsredovisning igår så fick de välja lite själva mellan några olika stationer och beroende på hur de valde så blev det olika stora stationer. Det blev iaf så att det blev fotboll på ena sidan och på andra sidan blev det Harry Potter uppdelat med badminton och de som ville fick börja kolla in kommande låt inför sin dans. Det var lite klent på fotbollen så jag hoppade in där och undrade om mitt knä skulle hålla. Jag förklarade jag nog inte spelat på 30-35 år men det gick skitbra och min medspelare och jag vann lätt vilket fick en motståndare att utbrista: - Fan vi blir ju ägda av... Sen tystnade han! Man kan bara tänka sig vad han skulle säga. Sen går det tio minuter och jag spelar lite badminton och Harry Potter när det helt plötsligt drar till i ryggen! Men oj, aj! Vad händer!? Är det ryggskott eller bara en sträckning? tänker jag. Jag är superstel och förhoppningsvis så har jag bara fått muskelsammandragningar. Nästa klass kommer och det ligger liksom lite på gränsen. Den här klassen vill istället dela upp två moment fast på helplan. Så först är det fotboll och sen är det Flaggan. Några kollar upp dansvideos. När det är Flaggan så är det ojämnt antal spelare och jag hoppar in. Först får jag en chock då jag springer lite långsamt och en kille är ikapp mig på nolltid! Jisses, vad snabb han var. In i finkan direkt men sen får jag börja spela smart och snart vinner vi. Ny match och nu är det full fart på mig och det är så roligt! Hoppas det smittar av sig. Sen fort in till matsalen och dags för mat. Lite bråttom och nu väntade min egen klass. Inte helt oväntat så var det en del som gärna ville kolla in dansvideos för inspiration men det blev återigen Flaggan, den är så grym. Jag har gjort om den så man får fri lejd om man nuddar sin motståndare då man står i frizon, boet eller i fängelset och har kvar sin balans. Är man i frizonen så kan man välja att befria en i fängelset eller gå till stortboet. Är man i fängelset så får man gå tillbaka till sin sida. Och är man i storboet så kan man antingen välja att befria någon i fängelset eller ta med en "flagga" till sin sida. Jag gör nog alltid om lekarna då jag ofta tycker att de inte är helt perfekta. Som Harry Potter där jag har lagt in att en lagledare kan offra en kona för att befria Harry Potter och även att om man är sist kvar i ett lag och tar lyra så räddar man hela sitt lag. 

Sen skulle jag ut till Ullis som var på Stensund och hade kaffe med sig. Men några ville prata på vägen och sen ringer UPS och har paket och de har helt missförstått mina instruktioner och vi trodde att det var någon av grabbarna som beställt något. Det visade sig sedan att det var till Enklaresport och instruktionerna att OM det var efter klockan 14 så skulle det levereras till Vagnhärarad eller OM det var innan klockan 14 så skulle det levereras till Tomtaklintskolan hade de helt vänt på. Så nu stod det att det skulle levereras till skolan EFTER klockan 14.... Suck! Och jag vågade inte försöka ändra på något då vi missat en leverans igår. Så en hel del försenad så kom jag ut till Stensund för lite gofika och kaffe. Trevligt!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards