Direktlänk till inlägg 11 oktober 2020

Återhämtningshelg

Av Niclas Bernhardsson - 11 oktober 2020 23:30

Ännu en helg med lite mindre träning och det har känts som om det behövts lite återhämtning då jag ibland har kört hårt på träningarna. Men framförallt så känns det som kroppen svarar sämre och sämre. Det är lite oroande faktiskt. Speciellt då jag har konstaterad bikispid aortaklaff och som jag förstår är operation mer eller mindre ofrånkomlig någon gång i livet. Men jag litar på läkarna som säger att det i dagsläget är rätt lugnt. Hursomhelst så började lördagen med att jag pluggade och bloggade ikapp en del. Det värsta är när det dröjer för länge mellan bloggningar och man knappt kommer ihåg någonting. Och själva syftet med bloggandet är typ att skriva av sig. Jag gillar ju det. När Ullis kom hem från sin övertid så blev det faktiskt en liten siesta men som vanligt så blir man sjukt trött av dem och vi sov alldeles för länge. På kvällen sen så kikade vi på Klassfesten och den där bloggaren Margaux var ju väldigt rolig. Dock en helt ny bekantskap för mig och Ullis. 

Söndagen sen blev också lugn men lite annorlunda. Millan, med barn, ville komma och hälsa på och jag behövde ju egentligen plugga men besök är ju alltid kul. De kom förbi och vad stor den lilla Josefin hade blivit och så stadig! Hon föddes ju för tidigt och vägde bara runt ett kilo och nu var hon ett halvår och riktigt stadig och söt förstås. Sen ville tjejerna äta lunch och varför inte på Åda och då passade jag på att packa ned mina klubbor så kanske jag kunde slå ut lite bollar på rangen. Efter maten så gick jag och Millans äldre barn, Kornet, och jag iväg och kollade på några som spelade och sen gick vi alla och slog ut lite bollar. Kul och jag blev rejält sugen på att spela. Efter det så åkte vi efter Millan till Nyköping där vi alla gick en sväng på Rusta och Ullis och jag kollade lite färger och så. Det blev några hinkar och nu är vi sugna på att börja. På kvällen så spacklade jag lite och Ullis röjde lite. Vi avslutade kvällen med sista avsnittet i Älska mig. Rätt bra serie. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards