Alla inlägg den 12 oktober 2020

Av Niclas Bernhardsson - 12 oktober 2020 22:00

Måndag morgon och jag var lite förberedd på att Welandersborg skulle ringa. Så förberedd så jag hade ätit frukost och till och med tagit på mig kläderna. Men minuterna gick och jag förstod snart att det istället skulle bli lite hemmafix istället. Sen ringer då min egen skola, Tomtaklintskolan, och de behöver hjälp. Trevligt! Jag säger förstås ja och först så fixar jag iordning en leverans så att jag slipper störa Tim som skall jobba kväll. Det blir lite stressigt och jag får skynda mig ut i bilen. När jag kommer fram så är det precis i tid och jag får lite instruktioner och när jag frågar vart nu klassrummet är så visar det sig att det är i byggnaden bredvid, alltså i vårdcentralens byggnad. Hmm, så det ligger även en mattesal där för det var matematik jag skulle ha. Jag har ju undervisat i matematik i två år men då bara i årskurs 6. Det här skulle vara i årskurs 8 och 9. Så det skulle säkert bli lite av en utmaning även för mig. Det var kul att träffa eleverna i ett annat sammanhang och jag hade dessutom rakat mig igår kväll så alla kollade konstigt på mig. En elev lyckades jag lura rejält när jag låtsades vara min egen tvillingbror. Efter fyra lektioner så var det då hem igen och väl hemma så började jag mentalt att förbereda mig på att äntligen köra zwift igen och jag ställde in mig på att det skulle bli ett överjäkligt hårt pass. Det var ju i slutet av en tolvveckorsperiod och jag misstänkte att det skulle bli det värsta passet hittills och jag har ju känt att jag tappat lite form på slutet. Ullis gick iväg till gymmet och jag knatade ned i källaren och gjorde mig iordning. Valde bana och när jag knappar in dagens pass så får jag en liten chock. Det är superlätt och rätt kort, typ 48 minuter. Jag var inställd på ett superhårt pass på en och en halv timma. Oj då! Pulsbandet fick jag återigen inte igång och jag misstänker att det är något fel på det för det är samma band som Ullis länge försökt att få igång. Passet gick bra, förstås, och sen passade jag på att spackla lite till på kontoret. Jag höll faktiskt på att skriva i kontoret för just nu läser jag en avhandling som handlar om spatiala prepositioner och skillnaden mellan danska och svenska. Sen tittade jag och Ullis på slutet av Biggest Looser. Det verkar vara ett skönt gäng som är med i år. Riktigt sympatiska och fina människor. Hoppas bara de inte kommer vinkla det orättvist och återigen få med mobbingsfasoner i programmet. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards