Alla inlägg den 13 oktober 2020

Av Niclas Bernhardsson - 13 oktober 2020 23:30

Tisdag och idag var det dags att introducera dansen på skolan. På något sätt så känns det som det alltid är osäkert hur det kommer att tas emot. Och så var det även idag. Jag räknade med att det skulle gå bättre på den ena lektionen men det blev faktiskt tvärtom. Det känns som om det beror på själva gruppdynamiken i klassen just då. Och en elev som jag skulle räkna med aldrig skulle dansa dansade för fullt och sen var det tvärtom med en annan elev. Men i det stora hela var det en perfekt dag på idrottslektionerna och sen var det möte på det. När jag skulle hem så passade jag på att åka och lämna några licenskort till en person som hade glömt dem i gympahallen. Trä-Lasse tyckte jag var rena detektiven som sökte på personens namn och sedan fick jag även kolla personen som bodde på samma adress då det inte var något telefonnummer på första personen. Så jag messade och skrev till personens sambo att jag hade några licenskort som jag skulle lämna efter jobbet. Det behövde jag förstås inte göra men jag ville vara snäll. Lite konstigt då att personen inte ens går ut ur huset för att tacka mig men det kanske är larvigt av mig. Hon såg mig iaf och orkade göra en snabb tumme upp. Nåväl, det var ju iaf något, tänkte jag. Sen fort hem och jag ringde och förklarade att jag skulle bli lite sen. Väl hemma så tar vi lite rester och snart var det alltså dags att bege sig mot Trosa igen och nu var det förstås löpningen det handlade om. När vi kommer fram så ser vi att knattarna tränade fotboll igen och jag bad dem att inte bara stänga av lyset då det var svårt att få igång igen om det stängts av. Efter en kort diskussion så får jag då reda på att de ställt det på manuellt då det var något fel. Men jag lovar iaf att stänga av det då vi slutar och det känns som vi har koll. Sen kommer Cop-Mike och jag hade en liten plan att han skall få testa Racefox löpanalys och han joggar då hem och hämtar lurarna. Och jag och Ullis samt Emmy joggar upp. Sen kommer Cop-Mike tillbaka och jag hjälper honom igång med programmet och sen hoppar jag in med Ullis och Emmy igen. Fast vi kommer inte så långt förrän Oliven kommer förbi och Ullis stannar och snackar lite. Så jag och Emmy kör själv och jag fick ta i för att hänga med. Så bra tempo från Emmy, det var kul att se. Vi körde en Supertusing och Cop-Mike körde analysen. Jag bad honom att ställa maxpulsen på runt 195-196 då det annars blir som så att man jogga för sakta under analysen. Och mycket riktigt så hade han inte trott på mig utan ställt maxpulsen på 190. Det innebar att han fick jogga för sakta. Att jag alltid skall ha rätt tänkte jag i min ödmjukhet. :-)

Sen kom stora gruppen och de hann jogga igång medan Emmy och jag joggade ned. Efter lite löpskolning så drog vi då igång och vilken fart jag satte upp på första. Efter 60-70 meter så undrade jag vad vi hade för fart och vid svaret 4.10 så insåg jag att det gick alldeles för fort men det är ju svårt att sänka det som man egentligen bör sänka. Så första intervallen så kom jag lite före det gäng jag senare sprang med. Sen stabiliserades farten och från att ha tyckt att det gick lätt så fick jag slita alltmer och på slutet så sprang jag bredvid Ullis och vi både fick verkligen slita. Tufft pass och det kändes som om jag inte hade så mycket mer att ge. Så grymt av Ullis! 

Väl hemma så duschade vi och sen blev det Biggest Looser på teve innan man slockade i sängen...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards