Alla inlägg den 14 oktober 2020

Av Niclas Bernhardsson - 14 oktober 2020 23:00

Onsdag och återigen var det dags att introducera dansen på skolan. På morgonen var det ett härligt drag och det var kul att se engagemanget och de som är lite mer framåt pushade de andra riktigt bra. Sen skulle jag vara med på engelska och det var en riktigt lugn och bra lektion så jag kunde sitta längst bak och svara på lite mail samtidigt som jag fick fräscha upp mina egna engelskakunskaper. Efter det lite lunch och sen var det dags för lite besvärligare klasser där dans kanske inte tillhör favoritsysselsättningen hos många. Så det var mycket pusslande för att få ihop det och det lär förstås fortsätta att vara motsträvigt ett tag. 

Sen var det konferens och trots att jag slutade lite tidigare så är det några tjejer som dröjer sig kvar i omklädningsrummet och till slut fick jag ropa att de skulle skynda sig och sedan fick jag själv springa bort till personalrummet. Där står det att det var en konferens om Diabetes och det låter ju som något för mig. Jag hade inte hunnit att kolla om det gällde just mig men något annat stod iaf inte på agendan och det kunde ju oavsett vara intressant för en idrottslärare. Väl på plats och inloggad så inser jag att det nog gällde vissa berörda lärare men jag ser att jag inte har något annat möte så jag sitter kvar. Sen får jag en lucka på några minuter och passar på att blogga om gårdagen och skall man blogga så är ju personalrummet ingen höjdare då det ofta blir trevliga och intressanta samtalt. Nu fastnade jag lite med några kollegor så tiden började rinna iväg och jag fick stressa ned det sista och skynda mig hem istället. Ullis skulle iväg till Skrotnissarna så vi vinkar till varandra då vi möts. Nästa gång så hänger jag nog på och kör lite golf samtidigt. Jag äter lite och sen vilar jagl lite innan jag känner att det är hög tid att komma igång med träningen. Det får förstås bli Zwift och jag inser att det är ett supertufft program på gång och mycket riktigt. Och jag viker faktiskt ned mig eller så är jag förståndig och inser att jag inte skall maxa idag. Det blev ju jäkligt hårt igår och kanske var det smart. Det blev istället en bana som jag inte kört förut och anledningen är förstås att jag får typ "badges" när jag klarat av olika saker och att köra en viss bana ger alltid en badge. Och den här banan hade jag visst inte kört klart ännu. Så rätt många höjdmeter och jag kom visst inte mer än 28 kilometer men under timmen. Så det blev rätt hårt ändå. Jag försökte persa på flera ställen och det gick bättre än förväntat. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards