Alla inlägg den 15 oktober 2020

Av Niclas Bernhardsson - 15 oktober 2020 23:00

Torsdag och jag hade som vanligt en timmes sovmorgon. Men jag tänkt slänga lite på återvinningen och det hade blivit en del så jag drog iaf iväg lite tidigare än jag egentligen behövde. Lite kallare idag så det tog emot att trycka in allt i containrarna. Men snart var det gjort och jag var snart på jobbet och tog mig en kaffe. Sen till gympahallen och nu var det en ny klass som jag skulle introducera dansen för. Och samma konstiga sak hände med den här första klassen. Man går och tror att klasserna skall reagera på ett visst sätt och så stämmer inte det. Men det var kul och snart var de flesta iigång. Sen fick jag hoppa in på engelskan men det var väldigt lugnt och uppstyrt så jag kunde sitta längst bak och jobba lite. Perfekt. De tittade dessutom på film så det var kul. Lunch på det och sen var det då mentorstid och jag hade gjort en Kahoot om Trosa kommun. Den var jag riktigt nöjd med och en bit in i passet så är det värsta livet från klassen bredvid och alla blir lite störda men jag försöker fortsätta. Men det bara fortsätter och min klass blir oroliga och någon ropar att jag måste springa och titta. Jag kikar in och det är hela havet stormar. Bokstavligen alltså! Klassen där inne är typ i chock och en nöddusch står och sprutar för fullt på golvet. Jag går in och tar ett snabbt beslut och det är att jag skall stänga av duschen men att jag då kommer att bli genomblöt. Så får det bli och jag försöker gå runt duschen och snabbt kolla hur man stänger av den. Jag hoppar upp och tar tag i ett vred som verkar vara det som gör att duschen stängs av. Litet drag men inte mycket händer och jag hoppar upp och drar lite till. Ännu blötare nu. Nu känner jag att det minskar men inte helt av och jag tar ett sista hopp och drar till och då stängs det av. Så kommer ni i samma sits så dra ett lite mer bestämt drag från början. Nu gick det rätt snabbt men det bara öste ned vatten och jag blev förstås genomblöt. När jag vänder mig tillbaka så ser jag att halva min klass också ser på och deras ögon är vidöppna och munnarna gapar. En tjej gör en fist bump och säger att jag är en hjälte. En blöt hjälte då och jag säger att de får tio minuters paus men ändrar mig direkt till fem minuter. Sen går jag och hämtar min väska och går till personalrummet och ropar att de får bege sig bort till klassrummet då en nöddusch varit på. Ingen person har brunnit eller fått något olämpligt på sig utan det handlar mer om ett jäkligt dåligt beslut av en elev. Kollegorna förstår ingenting men ser förstås att jag är dyngsur och går snabbt bortåt. Själv går jag in på en toalett och byter snabbt kläder. Skorna är förstås dyngsura men jag hoppar i dem ändå utan strumpor. När jag kommer bort så är biträdande rektor där och säger att jag var sjukt snabb. Trots att jag borde vara lite upprörd och skakad så är jag riktigt fokuserad och håller i Kahooten och efter den så är det en avslutande fråga innan eleverna får gå. Efter så rinner (!) det liksom av mig och jag känner mig tom. Kanske mest av att inte ledningen fick fram någonting. Inte ens ett litet tack. Men de var förstås i chock och med facit i hand så var det säkert värst för dem. Personalen hade iaf fått bort allt vatten och det var runt 100 liter vatten som sprutat ut men det kunde blivit mycket värre. Känslan av tomhet följde mig under kvällen och när det var dags för träning så orkade jag inte utan fick gå bort till Safiren och snacka med löparna och förklara samt instruera lite. Jag kände att jag liksom behövde lite medhåll och snälla Putte sade att han förstod mig. Så det kändes skönt och väl hemma så landade jag och kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde sen. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards