Alla inlägg den 19 oktober 2020

Av Niclas Bernhardsson - 19 oktober 2020 22:30

Måndag morgon och jag gick upp tidigt och åt frukost och drack lite kaffe. För Welandersborg brukar ju ringa och nu hann jag knappt sätta mig förrän jag får ett sms om att ordinarie idrottslärare är sjuk och de undrar om jag kan komma in. Absolut, svarade jag. Men först behövde jag verkligen en dusch då jag låg hela helgen i sängen och pluggade med en varm dator på mig. Och kroppen behövde vakna till. Men jag verkade hinna i tid och trafiken flöt på rätt bra. Dock hade jag en bil som stoppade upp rätt mycket men som tur är så finns det bra ställen man kan köra om på och snart var det fritt igen. Väl framme så blir jag insläpp i personalrummet av trevliga lokalvårdaren men ingen är där. Snart kommer då I och jag får se schemat. Jag skall ha fyror, tvåor och sexor idag - kul! Kollegorna hälsar och snart har jag gjort iordning och tänker mig att jag kör samma stuk för alla. Det blir lite rörelseuppvärmning, sedan konmemory och avslutande Harry Potter. Jag behöver inte krångla till det, speciellt inte då man är vikarie. Men det blir förstås lite instruerande men allt går hur smidigt som helst och barnen är underbara. Det är riktigt roliga lektioner och maten var super! Det är den nog alltid på den skolan och det är nog en anledning till att jag gick upp en del. Jag kunde inte låta bli att ta om och roliga samtal vid bordet och givetvis var det Harry Potter det pratades om och en massa märkliga formler som skulle få det mesta att flyga och jag spelade förstås med. På den avslutande lektionen så var det rätt få sexor så jag och assistenen fyllde upp och det var superkul! Sen hemåt och väl hemma så ringde svärmor och behövde hjälp med sin mobil. Hon kom sedan förbi och jag tänkte vara effektiv och stängde snabbt av mobilen för att starta om den. Det visade sig vara ett dumt beslut för det gjorde aldrig hon och vad hon hade för kod visste hon inte. Attans! Vi försökte men snart nog hade telefonen låst sig  och hon sade att hon nog hade koden hemma och jag skjutsade hem henne och vi försökte vidare där. Det var fel kod men snart nog hade vi liksom tillsammans kommit på vad det var för kod och snart var mobilen igång igen och jag kunde snabbt se vad som hade hänt. Några snabba klick och allt var löst. Hem igen och nu hade både Tim och Ullis kommit hem så jag och Ullis gick till affären och Tim var visst trött och hade dråsat i säng. Jag kände mig rätt pigg och idag var väl en bra dag att träna på men Ullis var sliten så det blev istället lite teve istället och jag får sikta in mig på imorgon istället. Helt pigg var jag inte så när teve kom på tal var jag snabbt på. Det blev Biggest Looser för hela slanten. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards