Direktlänk till inlägg 27 oktober 2020

Konsten att hitta rätt tempo

Av Niclas Bernhardsson - 27 oktober 2020 20:30

Tisdag och nu gjordes sista dagen på skolan innan lovet då jag kompade bort onsdagen mot måndagen. Men innan jag åkte till skolan så kollade jag in på kontoret hemma och drog bort tejpen. Det jag var lite orolig för hände och en hel del färg följde med så det skulle jag få korrigera senare. Bra dag och det blev lite lunch med Daniel San och det är ju extra kul nu då jag köpt en driver efter hans kunniga råd. Golfproffs som han är. :-0 Och Lasse trä tjatar på mig att jag skall gå kurs med just Daniel San men först kanske man skall få lite mer kontinuitet i träningen. Hursomhelst så var det spännande att klicka hem en golfklubba för 4500 kronor och jag är normalt sätt ingen "materialare" utan det här är mer ett undantag. Men flera säger att det sitter mycket i materialet och man kan väl hoppas! ;-) När vi väntade på maten så dök Hebbe upp och satte sig ned. Han pratade om helgens tennis och då blev man ju lite taggad. Sen hade jag lite problem med några tekniska detaljer och fastnade lite på skolan innan jag for hemåt. Så lite stressigt då nybörjarträningen förstås börjar tidigare. Tanjis skulle ha skjuts och jag passade på att intervjua henne i bilen för hon är november månads profil. Med röstinspelaren påslagen så gick det smidigt och väl framme så kändes det som det hela var klart och nu skall det förstås ned på Instagram för det är där vi kör det. Jag kör igång nybörjargruppen och Ullis och Tanjis joggar lite i väntan på huvudgruppen. Jag var lite inställd på att bara köra med första gruppen och sen jogga på huvudgruppen och då det var proggressivt rätt av på själva löppasset på nybörjargruppen så kändes det ändå som jag fick lite kvalitet. Jag sprang med Emmy och det gick fort på slutet. En explosiv dam det där! :-) Sen lite skön nedjogg för alla oss i gruppen och man ser att det börjar fyllas på i huvudgruppen. När den sen skall börja så väntar jag med att förklara upplägget då det är ett nytt pass och jag vill förklara det precis innan det skall starta. Så först fyra varvs uppjogg, lite rörelse för höften och sedan ett varvs löpskolning. Det är ungefär samma procedur som tidigare och ibland byter jag ut lite övningar utefter årstid och syfte. Sen förklarar jag passet och det är tidsstegar men varje intervall avslutas med fartökning på 30 sekunder. Jag misstänkte att det kunde bli ett av de hårdaste passen så jag tipsade om att dra ned på tempot lite i intervallerna då ökningen lär ta hårt. Och som vanligt så startade jag själv för hårt och det är mycket man tappar då man inte är i samma form som tidigare. Jag hade ju en kort tid då jag var rätt bra och då kunde jag samtidigt känna av farten ganska exakt. Nu är den fartkänslan helt borta och jag får skylla mig själv då jag sprang lite för fort då jag trodde att jag hade en annan person i ryggen. Så när jag känner att jag måste hoppa in på toaletten på den längsta intervallen, tror jag det var iaf, så tappar jag liksom det. Jag känner hur slut jag är och får dessutom håll då jag skall igång igen. Så jag väljer att avbryta och joggar resten istället och passar förstås på att heja på de andra. Vi är nog lite över 20 stycken i huvudgruppen och alla kör som svin, så kul att se! Lite kortare pass än vanligt men det är hårt och själva mängden kan man klämma in på övriga dagar. Bra pass och jag är extra stolt över Ullis som höll riktigt bra kvalitet och korrigerade snabbt när jag tipsade. Och det blev ju ändå bättre utfall för mig då jag från början var inställd på att jogga då jag känt mig lite sliten. Men att det skall vara så svårt att hitta rätt tempo...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards