Direktlänk till inlägg 28 oktober 2020

Stan igen...

Av Niclas Bernhardsson - 28 oktober 2020 23:30

Onsdag och jag ville få ordning på det sista med skolan. Det tekniska som jag inte hade full koll på. Det gick smidigt och jag passade på att ta med lite äpplemust till Lasse trä som hade trott på mig då jag sade att det var en magisk blandning av äpplen. Sjukt gott hade jag sagt och det är bara att hoppas att han blir lika såld. Egentligen hade vi sagt att vi skulle behålla allt själv men vi hade ju å andra sidan fått ihop 32 boxar á 3 liter... Jag väntade också in min nya golfklubba och efter besöket på skolan så åkte jag förbi en nyckelmakare då jag behövde en ny nyckel då Tim verkar ha förlagt sin. Kallt och innehavaren av butiken verkar inte komma fastän klockan är över tio. Så jag ringer och han säger att han kommer om fem minuter då han fått förhinder. Det blir mer och mer folk och jag säger att jag har ringt och att han skall komma. Och han kom ungefär som att han sade att han skulle men det var ju tio minuter försent totalt. Nåja, värre saker har ju hänt. Jag ser att det finns golfmotiv och det väljer jag förstås så Tim får ta min nyckel så tar jag den med golfmotivet. Det gick fort att göra nyckeln och den visade sig senare passa riktigt bra så det kunde han verkligen. 

Sen får jag ett sms om att min golfklubben har kommit och när jag såg alternativet att hämta den i Trosa så klickade jag där direkt och åkte och hämtade den då de öppnade. Jisses vad lätt paketet var och det var ju som det var tomt. Men f-n vad cool och snygg den var. Jag blev helt sålt och provsvingade lite på tomten.

Jag passade förresten på att måla det som blev förstört igår kväll och idag tänkte vi flytta in sakerna igen. Men när Ullis kom hem så tog vi först en tur igen till stan och den här gången blev det Södertälje då vi ville hitta fler saker till Spökjoggen. Och nu hade vi hittat några fler spöken och det ser riktigt bra ut. Riktigt snäll av dem att ställa upp och vi hoppas förstås att de tycker det är kul. Jag kan lova att det kommer att bli minnesvärt! :-0 Väl hemma så fixade jag och Ullis lite och det blir superfint. Tyvärr passade inte en tavla in där vi hade tänkt så det var lite surt. Men Ullis hittade en annan plats så det blir kanske bra ändå. Sen avslutade vi med att titta på Lyckoviken och är det inte konstigt att Martin Stenmarck är den klart bästa skådisen? Han imponerar verkligen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards