Alla inlägg den 29 oktober 2020

Av Niclas Bernhardsson - 29 oktober 2020 21:45

Så var det torsdag och alltså dags för Spökjoggen. Jag försökte förbereda lite inför kvällen och framförallt så var det lite osäkert om vi skulle få tillräckligt med spöken och en hel familj fick förhinder så det var absolut lite kris. Men några elever var snälla och ställde upp och stöttade de andra spökena. Ullis och jag åkte lite tidigare för att hänga upp lite spökballonger och satte upp lite belysning. Sen ser vi en kvinna med en hund och det tar ett tag innan vi ser att det är Trossen-Jensan. Vi snackar lite med henne och sen åker vi just till Trossen för lite kaffe och något gott att äta. Det blir lagom tills vi skall fixa det sista. Nu ser vi att eleverna har kommit och efter att vi tänt marschallerna så instruerar vi dem och väntar in resten. Det var tyvärr bara runt 20 stycken som hade anmält sig men det är premiär och dessutom i Corona-tider så det kanske var bra. Efter lite inledande tal så drog vi då igång och jag blir lite orolig att det skall bli lite klent med spöken så jag hoppar själv ut i skogen och skrämmer de som springer förbi. Tyvärr dock några som inte var med i Spökjoggen och det var ju lite speciellt. Men det kom jag inte på då. Några blev rejält rädda och mörkret spelar ju också in. Sen var det flera löpare som hängde på och man fick vara beredd på allt. Och vad bra våra spöken var och det blev riktigt lyckat. Jag springer två varv och lite till. Sen stannar jag till hos eleverna och det känns som om vi kan vänta in några stycken och sen gå tillbaka till starten. Där delar vi ut priset till den löpare som klätt ut sig bäst och den fick välja på godis och fritt medlemskap under ett helt år. Men någonstans så snurrade jag bort det och råkade bjuda på både och men det kändes helt okej. Hon, "Dracula", var nöjd! :-) Jag vågade väl inget annat... Sen städade vi undan men vågade inte ta med oss marschallerna utan ställde dem vid en soptunna för att hämta dagen efter. Det var det givetvis någon på det lokala forumet som skulle kommentera. Men en kul dag och roligt att arrangera sådana här saker. Nästa gång blir det Nyårsjoggen och med tanke på smittloäget så blir det extra noga att hålla avstånd. Men det är vi bra på. Och träning är extra viktigt i de här tiderna. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards