Direktlänk till inlägg 31 oktober 2020

En yngre kopia av mig själv

Av Niclas Bernhardsson - 31 oktober 2020 23:00

Lördag och det var dags för tennis-KM. Jag som aldrig tränar men jag älskar ju tennis och har varit rätt bra på det. Och på något sätt så brukar det funka bra utan att träna. Hursomhelst så är det så kul så när Hebbe ringde och berättade så kunde jag inte tacka nej. Tyvärr så hann jag inte träna så det var första gången på två år som jag höll i ett tennisrack och innan det var det ungefär tio år. Då spelade jag en liten kort tid med kompisen T. Innan det får man backa femton år till. Så förutsättningarna var inte de bästa men jag var sugen. Och till Hebbes förtret var jag seedad men det var ju sämre för mig som behöver lite träning också men å andra sidan så lär min tennisotränade kropp inte klara för många matcher. Ullis skulle springa till Gnesta och jag skulle ta med lite saker så hon kunde duscha. Och även ge henne lite energi på vägen. Men när det började bli dags att åka så kommer en kund förbi och Tim ville att jag skulle hjälpa men frågan var om jag skulle hinna. Tyvärr så visste inte Tim att det var lite tight med tid och sen hade han visst gått till affären. Efter kundbesöket så ser jag att jag är sjukt sen och jag var får stressa iväg och jag ringer och frågar Ullis om hon klarar sig utan energin för jag skulle inte hinna stanna. Det var helt okej, svarade hon. När jag kommer fram så är klockan typ precis slagen och jag springer in och lämnar av Ullis saker. Som tur är så har jag mina matchkläder under och först är det dubbel och det borde ju passa mitt volleyspel. Men motståndarna såg giftiga ut men jag hade visst en medspelare som spelat på rätt hög nivå då han var ung. Så var vi då igång och jag var förstås rejält ringrostig men plockade en  hel del poäng vid nät och min medspelare Gåvan hade några rejäla rackabajsare som kunde väcka döda. Så förhoppningarna fanns att gå vidare men motståndarna var sjukt bollskickliga och redde upp det mesta. Och vi började missa lite för mycket. Sen ser jag att Ullis dykt upp och kanske kan det få mig att lyfta lite och så blev det nog. Men matchen rann oss ur händerna och sen visade det sig att jag senare skulle möta en av motståndarna i singel. Det var den yngre killen Alexis som var så sjukt bollsäker. Han satte dock inte så mycket fart på bollarna men han fick alltid över dem och dessutom med en grym längdkänsla. Jag blev förvånandsvärt trött av dubbeln och fick en liten chock då vi började spela singelmatchen. Nu fick jag springa som aldrig förr och bollarna blev så långa då bägge bestämt sig för att bara få över dem. Tyvärr fick jag inte in det riktigt att han var vänsterhänt för hans backhand var lite sämre men jag fortsatte bara mata bollarna på hans forward. När jag väl kom på det så var jag så trött så hjärnan fungerade inte längre. Hursomhelst så visade sig min tennisovana i början och första setet gick lite väl lätt till honom men trots att jag var riktigt trött så började jag kunna slå ut slagen lite mer i andra och jag fick ett ganska bra grepp om andra set och det kändes som det var mitt. Men på något konstigt sätt så kom osäkerheten och han kanske höjde sig lite också. Så han lyckades krångla sig ur det och vi fick avsluta andra set med tie-break. Och där började det jämnt men sen tappade jag det och förlusten var ett faktum. Fast jag vet å andra sidan inte om jag skulle klarat ett set till. Jag var så sjukt trött och det var tur att vi hade bananer med och jag bjöd förstås Alexis på en. Dem tog vi efter första set för redan där var vi riktigt trötta. En enda person orkade vara kvar och titta på slutet för det var verkligen en maratonmatch och det var även jämnt i gamen. Så kul match och det gjorde inte så mycket att jag förlorade. Det kändes verkligen som han var en yngre kopia av mig själv och det som jag själv brukar använda mig av för att vinna matcher använde han. Dessutom med en övermänsklig känsla för längden på sina lobbar. Det var sjukt jobbigt och gjorde att jag inte vågade mig ändå fram på nät. 

På kvällen sen var det lite mys med familjen. Kanske kunde vi åka och titta lite imorgon. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards