Direktlänk till inlägg 8 november 2020

Plugg, löpning och lite Zlatan

Av Niclas Bernhardsson - 8 november 2020 23:30

Söndag och nu började jag få lite panik eftersom en inlämningsuppgift väntar nästa vecka. En tuff sådan också. Men Ullis ville ut på långpass och jag tänkte försöka hänga med en bit. Först så gjorde Tanjis Ullis sällskap i någon mil och sedan så skulle jag byta av. Ullis undrade om jag ville köra någon mil men jag siktade istället på 5-6 kilometer. Det fick duga bra. Så jag började med att plugga eller iaf försöka sätta mig in i uppgiften men först så fastnade jag förstås i allt om möjligt presidentvalet. Och vad bra att Joe Biden tar hem det. Iaf så pekar allt mot det. Och vad säger man om Trump? Han är verkligen så vrickad som det har verkat. Det är ju ett under att han inte blev avsatt under perioden som var. Hursomhelst så hann jag börja att läsa lite på en avhandling och sen var det dags att byta om. När Ullis sen kommer är hon förvånad att jag är ombytt och klar men direkt varm är jag inte så jag får börja lugnt. Och vi joggar ut mot Häradsvallen och våtmarken men jag får som vanligt stanna då och då eftersom jag är superkort i baksida lår. Det är forfarande en hemsk träningsvärk från förra helgen då jag fick springa som en tok under singelmatchen. Så efter ett tag så får vi stretcha mina baksidor och sen kan vi springa en bit i taget. Jag får gå i uppförsbackarna och det blir jobbigare och jobbigare. Sen viker jag av då vi är relativt nära hemmet och Ullis kör en liten bit till. Nu har jag dock blivit hyfsat varm så jag kan jogga allt längre och på slutet kan jag till och med öka lite. Det blir 7,4 km men då förstås på en rätt lång tid. Så ingen höjdare direkt. Men skönt att ha joggat lite då man legat av sig. Fast rätt mycket rörelse på skolan. 

På kvällen så åt vi Tacos och sen blev det lite Zlatan på teve. Men han spelade inget vidare och brände en straff. Sen höjde han sig och spelade som en gud och lyckades göra mål så det blev lika iaf. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 12 april 23:00

Fredag och idag tog jag bilen och eftersom jag höll på glömma bilen en gång var Ullis lite orolig att det skulle hända igen. Då "missade" jag precis anslutningsbussen och det var tur det eftersom jag pratade med Ullis strax efter det och hon undrade ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 11 april 23:00

Torsdag och jag kollade lite på en uppgift som jag kämpat med och hittade lite matnyttigt att ha med.  På jobbet så rullade det på som vanligt och sedan hemåt. När jag väntade på nästa buss så ringer värmeverket, som är de som skall fixa den nya vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 10 april 23:00

Onsdag och dagen började med att jag fotade av två böcker jag köpte igår, det glömde jag att skriva om i gårdagens blogg.  Idag var det ungefär som igår på jobbet. Jag fick också meddelande om att ÖSP ville träffas nu på måndag under dagen men det ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 9 april 23:00

Tisdag och på jobbet var det ungefär som igår. Det tar lite tid att komma in i det men vi får se om det ger med sig. I övrigt var det inget konstigt. Jag fick återigen svar på en uppgift som jag hela tiden får U på och jag förstår inte riktigt varför...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards