Alla inlägg den 13 november 2020

Av Niclas Bernhardsson - 13 november 2020 22:00

Fredag och mycket badmintonspel innan det var dags att stämpla ut. Direkt efter jobbet så hämtade jag ett släp på Ullis jobb och efter en kaffe hemma så åkte vi och slängde sjukt mycket sopsäckar med löv. Varje höst blir jag så irriterad över att kommunen låter sina löv falla ned och i bästa fall plockar dem upp dem när det är helt rent på träden. Men då har typ allt åkt över till husen på andra sidan och vårat hus ligger dessutom lite öppet så vinden tar med sig hur mycket som helst. Nu börjar jag ångra att jag slängde lövblåsen för en massa år sedan. Det var en kombinerad lövblås/sug. Anledningen var jag att jag tyckte det var lite omständigt att suga upp löven. Och till råga på allt så sopar en viss granne upp kommunens löv och lägger dem mellan våra tomter. Och eftersom hon har häck en bra bit så är det till mig det blåser in... Asch, nu lät jag lite bitter. Men det går över! ;-) Hursomhelst så packade vi hela släpet fullt men vi fick åka två gånger. Men skönt att få det lite fint på tomten. Jag är förresten lite sugen på att fortsätta jobba med tomten då det blev så lyckat sist med mit gjuteriarbete. Jag kanske hyr en liten grävare och gräver upp lite till så jag får en fin grusgång till boden. Nåja, nu har jag ett projekt jag bara måste få klart med i källaren. Det får bli fokus på det först. Sen var tanken att jag och Ullis skulle cykla lite på våra trainers men orken rann ur oss och det blev teve för hela slanten. Ja verkligen för mig för jag hade svårt att gå och lägga mig och jag zappade sedan över till något fjantigt program om något "flodmonster" och sen blev det Masters på 12:an. Och när det tog slut så märkte jag att Da Vinci-koden också gick och den kom jag inte riktigt ihåg. Så den såg jag klart innan jag gick och knöt mig. Är en dag utan träning en dålig dag? Jo, kanske för mig men nu spelade jag lite badminton på skolan också. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards