Direktlänk till inlägg 17 november 2020

Det blev en blöt historia

Av Niclas Bernhardsson - 17 november 2020 23:30

Tisdag och jag försökte komma lite tidigare till skolan för att fixa lite saker och förbereda mig. Tyvärr var inte kollegan där och det gjorde att jag styrde om lite eftersom vi skulle samarbetat en del. Men det var roligt och jag tog även en klass från henne och lekte lite lekar. Själv så körde jag gymnastikstationer med mina egna klasser och den förhatliga gymnastikbocken med tillhörande satsbräda fick verkligen en revival och jag instruerade klart och tydligt och passade alltid. Det gjorde att elever som absolut inte vågade verkligen kom över höjder de inte trodde var möjligt. Riktigt kul att se och det är verkligen imponerande att se elever hoppa högre än dem själva! :-0 Och några enbensböj på bom typ två meter över marken, vad sägs om det? :-0 

Väl hemma så fixade jag mig iordning för lite löpning och eftersom vi tillfälligt inte har organiserade träningar pga Covid 19 så fick man lösa sin träning själv. Putte messade och undrade hur jag skulle göra och jag sade att jag skulle vara på plats runt 18.30 men det tyckte han lät lite tidigt så vi fick se hur det blev. När jag kommer fram så ser jag att det ändå är några som kör organiserad träning och de var inte från oss. Det stack lite i ögonen då vi ju inte bör träna tillsammans. De var dock inte supermånga. Snart ser jag Putte komma och jag byter snabbt om. Sen springer vi bort till elljusspåret och snart är vi då igång. Jag slarvar lite med uppjoggen och förväntar mig nästan att jag skall få problem med benhinnor och/eller knäna. Men det går ändå rätt bra men i sista baken så får jag slita lite men jag misstänker att Putte kör rätt hårt där. Mycket riktigt. Han provade krafterna lite och där blev han jäkligt sänkt. Kanske var det jobbigaste att jag hyfsat enkelt hängde på. Jag blev faktiskt förvånad själv. Så när varv två börjar, efter en minuts vila, så börjar Puttes krafter att tryta och han får alltmer svårt att hänga på och när backarna börjar vi skidbacken så slänger han in handduken. Asch, kör på, säger han. Så jag trycker på men det hällregnar nu nästan och svetten har åkt ned i ögonen eller framförallt ena ögat. Så jag ser typ inget på ena ögat och det är ett helsicke att springa nedför i hög fart. Som det förstås blir efter toppen.  Jag bestämmer mig för att det räcker med två varv och jag säger till Putte att jag ger mig då han kommer. När jag kommer tillbaka till banan så ser jag att några från klubben kör Olgor och de allra flesta verkar nöjda. Bra dag!

Sen måste jag få av de blöta kläderna och tar på mig luvtröjan och överdragbyxorna och skall bege mig hemåt. Då hör jag en bil utanför och den låter bekant. När jag tittar ut så ser jag att det är min och Ullis bil och hon kan inte ha sett mig så jag ringer lite fort. Vi sammanstrålar och väl hemma så tittar vi förstås på Biggest Looser och sedan Revanchens. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards