Alla inlägg den 22 november 2020

Av Niclas Bernhardsson - 22 november 2020 23:00

Larm kan ju betyda fler saker men i det här fallet så handlar det om att jag ägnade dagen åt att försöka få klart på vårat larm i huset. Av någon anledning så har lilla boden blivit bortkopplad, eller kanske aldrig varit larmad, så det ville jag åtgärda. Speciellt eftersom låset var dåligt. Så efter mycket läsande så bestämde jag mig för att avinstallera alla larmsektioner och börja om från början. Och lite testande och man fick ha på hörselskydd då förstås för det är ett jäkla oljud! :-0. Till slut så verkar jag fått ordning på det men när jag skulle ut i boden för att hjälpa Felix med sina vinterdäck så märker jag att det tjuter i huset. Hmm, går larmet fastän det inte är påkopplat? Mycket riktigt! Felix får pina sig in i huset och larma av. Med facit i hand så har jag råkat göra så att larmet till boden alltid är på med tanke på det skrangliga låset så börjar jag fundera på om jag inte skulle ha det så. Det är ju relativt enkelt att koppla bort just en sektion då man skall dit. Så jag bestämmer mig för att det får vara så. Just då tänker jag inte på att det kanske är så även i garaget på andra sidan... Sen försökte jag få tag på Viasat som "lurade" på mig en gratisperiod på något paket som jag egentligen inte ville ha. Precis när vi skulle lägga på så säger han, på min fråga om det upphöra automatiskt, att det var enkelt att avsluta. Men när jag kom på det så var det aldrig telefontid och jag försökte skapa ett konto på nätet för att därigenom säga upp det. För det blev visst bundet automatiskt men man har ju ångerrätten... Hursomhelst så kom jag alltid på att jag skulle ringa när de precis stängt telefontiden... Suck! Och på nätet verkar det inte som det gick att säga upp det. Jag hann dessutom med att jobba lite med Enklaresport och det hade faktiskt kommit lite beställningarna. Ett tag var alla galna och skulle ha dyra löpband och det handlar förstås om restriktionerna mot att att gå på gym. Men det gick inte att få tag på alls så jag bara strök alla löpband på min sida. Det är en skum tid vi lever i nu. Det lustiga är att det är mycket som verkar rulla på som vanligt med tanke på att alla verkar ha fortsatt mycket pengar och vill spendera hur mycket som helst. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards