Alla inlägg den 23 november 2020

Av Niclas Bernhardsson - 23 november 2020 23:15

Måndag morgon och jag gjorde mig klar för att hoppa in på någon skola. Nu ringde Tomtaklint och jag svarade att jag absolut var tillgänglig och jag kände mig laddad! Det är så kul att hoppa in och göra någonting annat och jag tror det är nyttigt. Idag var det svenska och SO som gällde. I svenskan så fanns en klar mall vad jag skulle göra men jag fick lite fria händer när det gällde SO och av någon anledning så kom jag att tänka på Anders Hansen och hans "Hjärnstark". Det är ju egenligen mer NO men Anders tar upp mycket bra saker som är viktiga för skolarbetet. Tyvärr så hittade jag inte hans serie längre på nätet men en av hans föreläsningar låg ut och den visade sig fungera bra i sammanhanget. Det handlade om hur man med fysisk aktiviet kunde förbättra både minne och intelligens. Så den körde jag i flera klasser och jag kände mig riktigt nöjd för den skulle jag velat visa även som idrottslärare. Så kul och bra dag!

Väl hemma så ville svärmor ha hjälp och jag och Ullis gick och köpte lite mat till henne och ställde utanför hennes dörr och ringde på och backade. Det gäller att vara försiktig i samband med kontakt med de äldre. Kul att prata lite med henne men sjukt att man inte längre kan kramas eller vara nära. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards