Direktlänk till inlägg 29 november 2020

Lite lugnare helg som avslutades med ett monsterpass

Av Niclas Bernhardsson - 29 november 2020 23:00

Helgen var rätt lugn och jag lade ett par timmar att planera hur jag skulle gå vidare i mitt badrumsprojekt. Det som stannade av rejält i många år. Men nu har det hänt lite iaf. Nästan all klinkers är på plats och nu skall det ske lite rördragning. Det har förresten tagit så lång tid så att på den här tiden så har det helt plötsligt blivit förbjudet att dra vattenrör i golvet men eftersom jag påbörjade jobbet innan så torde jag vara på säkra sidan. Ha ha! Hursomhelst så har jag inga skarvar i golvet och det känns iaf bra för mig. Nu håller jag iaf på att fixa lite nya rör och förbättra lite dragningar som inte kommer att fungerar framåt i tiden. Sedan kollade jag in lite tatueringsidéer då den lokala studion har någon drive. Jag måste bara kolla upp hur de tänker säkerhetsmässigt i och med Corona. Jag tror vi kollade ett avsnitt på Lyckoviken också och sedan på söndagen så tänkte jag köra ett längre och lite tuffare pass på Zwift. Ullis hängde på men var kanske inte inställd på att köra så hårt. Men vi började och vi skulle visst klättra över 1000 höjdmeter på slutet då det var en avslutande klättring uppför Alp de Zwift. Pust! Vi började medelhårt men sedan tänkte jag på att det ändå var något visst med att klara backen under en timme så när klättringen börjar så drar jag på lite och Ullis hänger förstås på. Tyvärr så väntade hon in mig lite då jag tog det lite lugnare dit. Det innebar att hon var typ 30 sekunder före mig när räkningen började. Sedan låg vi och malde på, sväng efter sväng. Det kändes som det aldrig skulle ta slut och jag ökade nog hela tiden och när halva backen var gjord så kände jag att det inte kommer att hålla. Ullis tappade lite medan jag fortsatte att öka lite. Men hon bet ifrån och var snart ikapp och jag blev lite chockad. Jag låg på max och hon kom relativt lätt ikapp mig. Det kändes som hon inte förstod att jag var precis på gränsen. Men vi tuffade på och ju närmre vi kom så var jag mer på henne att hon fick köra på om hon ville. Och när det var typ tio minuter kvar så började hon glida ifrån meter för meter. Och jag pumpade på och snart nog inser jag att den där drömgränsen på en timme inte går att nå. På slutet så drar Ullis på och hon hade helt klart ännu mer att ge och jag får en bröstsmärta som oroar men jag misstänker starkt att det är refluxbesvär och vill heller inte ge upp precis på slutet. Ullis glider ifrån och är utom synhåll och den sista biten är fruktansvärd. Väl i mål så är hon cirka 25 sekunder före men eftersom hon väntade in mig i början så fick jag fem sekunder snabbare tid men det fattar ju alla att det beror på starten. Ullis höjer sin ftp med närmare 20 watt och jag är chockad! Jisses! På ett "vanligt" pass. Jag är helt slut och visst var det refluxbesvär jag hade. Sen rullar vi ned i snitt 70 km/h och det blir till slut 40 km på precis 2 timmar. Och jag är knäsvag och Ullis tycker nästan jag är jobbig som tjatar om hennes ftp hela tiden...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards