Direktlänk till inlägg 4 december 2020

Elevpisk?

Av Niclas Bernhardsson - 4 december 2020 23:00

Fredag och det är så skönt att förfoga över hela hallen själv. Så då ser jag förstås till att använda så mycket jag kan. Men innan jag åkte så svidade jag förstås om då det är "Fancy friday"! Idag dessutom med slips. Jag gillar ju slipsar men bär det sällan. Vet inte riktigt varför men det kanske kommer. Jag har ju iaf köpt på mig en del genom åren. Nu började jag få ont om tid och jag skulle hämta Hennis. Så glömmer jag mobilen och inser att den måste jag ju ha. Ullis och jag skall dessutom direkt upp till Stockholm för en efterkontroll på hennes nyopererade öga. Jag stannar där Hennis och jag bestämde men vart är hon? Jag tar upp mobilen för att ringa och rätt som det var så öppnades dörren. Jisses! Det är verkligen mörkt och hon syntes inte. Nu lär hon förstås inte ha stått mitt i vägen men ändå. När jag går in på skolan så blir det leenden direkt. Eleverna tycker verkligen det här är kul och några av dem har också klätt upp sig. På lektionerna så är jag själv med och det ställer till lite problem då jag skall gå till skolan. Jag är ju dyngsvettig och får stå och kyla av mig först och sedan torka av mig innan jag kan ta på finkläderna. På de två första lektionerna så blir det långa och riktigt bra matcher men under en match så blir jag "tillfångatagen" hela tiden och en elev blir nästan uppgiven - igen? Hm, har gubben blivit långsam? Men ibland så är man inne i ett stim och lyckas lura dem hela tiden. Sen kan det gå helt åt andra hållet och så blev det med den andra klassen. Efter sista lektionen så är det lite bråttom för då skall vi åka direkt och det är alltid risk för kö. Det strular när jag skall fixa mig iordning och är jag nog fem minuter sen och så regnar det. Burr! Jag springer ut till bilen och så är det bara att åka. Lite kö är det men det rullade ändå på rätt bra och Ullis hinner precis. Jag hinner knappt parkera bilen och när jag är inne på ÖoB, och köper paraplyer, då det inte fanns några i bilen, så ringer Ullis. Precis då jag skulle betala och när jag sedan skulle betala igen så ringer en löparkompis och då strulade det med betalningen. Som tur var så ser en i affären det och hjälper mig. Löparkompisen har visst åkt på Corona och ville förklara att det var anledningen till att han inte varit med på länge. Jag förklarade att vi inte längre sprang organiserat, pga Coronan. Sen förklade han att det hade varit rätt tufft och att det kändes som om konditionen var helt försvunnen. Jag letar upp Ullis och vi kollar återigen in om det är lugnt på Thelins, det kända fiket. Det är väldigt lite folk och de är tydliga med vart man skall stå. Så vi köper lite fika men idag var det inte lika gott. Ullis berättade att det gått bra med operationen och sedan blir det en efterkontroll om ett halvår. Och det här med relativiteten. Nu är det ju istället jag som ser dåligt. Iaf på nära håll. Men så illa är det ju inte, tänkte jag ju då jag skrev. Sedan kommer jag på att jag ju har läsglasögonen på mig... Suck!

Vi diskuterar att det idag är 23 år sedan pappa dock. Så vill ni veta om sorgen någonsin kommer att försvinna så vet jag inte riktigt det ännu. Men den är klart lindrigare. I år skulle han fyllt 75 år och det är ju en klart rimligare ålder att lämna jordelivet på. Vi känner att det inte var någon höjdare på fiket och bestämmer oss för att åka hemåt. Jag vill dock in på typ Bauhaus för att köpa lite rördelar och då kunde jag ju mickla med det imorgon då Ullis skulle jobba över. Men en del verkade det bara finnas en av så jag blir faktiskt tipsad av en anställd att åka till Hornback och det var ju snällt. Det är ju bara två minuter i bil så vi åkte uppåt igen och det var det enda jobbiga. Att åka åt fel håll alltså. Jag köper de två delarna som fattas och sedan blir det också en tur in på Rusta. Vi bestämmer oss för att beställa mat idag för ingen orkar göra något. Så det blir hämtpizza och efter det så åker jag och Ullis och hämtar min bil på skolan. Sen blir det ett stopp vid kyrkan för att ägna tankarna och minnet åt pappa. Vi hinner hem lagom till Idol och Primetime. Men jag åkte ut på typ fråga 8 och Idol lockade inte så jättemycket. Sedan blir det lite slötittande innan vi stupade i sängen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 18 mars 23:00

Måndag och nu är det bara två veckor kvar och dessutom med en hel del annat inbokat på skolorna som nationella prov och påskpyssel. Det börjar verkligen närma sig slutet på min vistelse på skolan jag är på och det är sorligt. Även barnen verkar tycka...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards