Direktlänk till inlägg 28 december 2020

Bergsgetterna

Av Niclas Bernhardsson - 28 december 2020 22:30

Måndag och fastän man är lite dagvild så är det skönt med lite struktur. Men jag är ju så seg på morgonen och när Södermanlands Nyheter ringer så känner jag att jag är yrvaken och efter lite svamlade så förklarar jag och undrar om han kan ringa upp. Då hade jag ändå varit vaken ett tag men det tar ett tag innan jag är riktigt alert. Då går jag förstås upp och staplar upp några saker som jag tycker är viktiga att ha med. Han vill veta lite mer om Nyårsjoggen och vad jag tycker om att vi ställer in den. När han ringer så känner jag att jag gör mig själv rättvisa och jag litade också på att han skulle få ihop det bra. Sedan försökte jag jobba lite med Enklaresport men ambitionerna var större än så. Jag ville ju fixa och dona i källaren men det fick vara idag också. Men jag passade dock på att ringa upp Viasat för att säga upp abonnemanget och jag fick prata med den värsta kundservicen ever! Fy bubban! Han var enormt irriterande. Det började direkt med en nedlåtande stil om att jag ju inte förstått att apparna i apple-tv kostar typ lika mycket och jag fick förklara att jag visst vet att de kostar och sedan att jag inte alls behöver förklara mig för honom. Efter att ha rytit ifrån lite så gick det rätt fort och han nästan slängde på luren. Tyvärr var det andra gången i rad som jag haft dåligt bemötande från Viasat så det är tveksamt om jag kan rekommendera dem längre. 

Sen var det golf för mig och det var jag och två kompisar som skulle köra. Men en av dem var snörvlig och jag fick inget svar från den andre. Så Ullis och jag åkte ned och skulle jag bli själv så tänkte jag bara köra en timma. Väl på plats så märker jag att jag blir själv och det var helt okej att jag sparade den andra timmen till imorgon och nu gick det bra mycket bättre än sist. Slagen blev renare och jag plockade mycket mer poäng än sist. Jag fick nu ihop 28 poäng och skulle jag fokuserat mer på puttarna så hade det blivit några poäng till. Och vilken dålig längd på slagen jag fick. Men jag hoppas och tror att det beror på simulatorn. Sen ville både Ullis och jag till Björnlunda för att äta lite god glass på Stenersborg och vi åkte dit och det var lite folk men absolut inte så mycket som sist. När vi skall gå ur bilen så ser jag en bekant till mig och det är gammal elev. Jag vinkar man jag inser att han inte ser att det är jag så jag öppnar dörren och ropar. Han gick tillsammans med en tjej som jag känner igen mycket väl och det är dottern till en god vän till mig. Vi kan kalla henne Emmis och killen kan få gå under namnet Zeke varg. Vi Corona-hälsar och det är kul att ses! Sen köper vi glass men den säljs tyvärr endast i halvlitersförpackningar så istället för att äta i bilen, som vi hade tänkt, så får vi åka hemåt direkt. Vi kan dock inte bärga oss från att äta chokladpralinerna som vi också köpte och det smakade himmelskt gott! Wow! Vi förbannade oss själv att vi endast köpte sex stycken. Det var för övrigt smaken av brända mandlar. Väl hemma så blev det iaf lite glass och kaffe. 

Sedan var det dags att motionera lite och det blev en bergig bana och det var för övrigt nu det strulade och inte igår. Jag ser att jag mindes fel. Efter strulet så var vi då igång och det var i princip bara en backe och man började precis innan den var slut så efter fyra, fem, minuter så bar det iväg nedåt och man låg runt 80 km/h och vara vilade. Sen bar det förstås iväg uppåt och efter ett tag så inser man att man kommer få tröjan om man tar i lite. Dock hade jag glömt bort två österrikare som drog förbi oss i backen så när jag nästan är uppe så ser jag att jag nu slogs om andraplatsen istället. Surt! Men Ullis fick tröjan som bäste tjej och det var iaf en bit över hundra som körde. Vi avslutade med att rulla ned igen och vi försökte komma upp i över 100 km/h men Ullis fick aldrig ryggen på mig och det gör det extra svårt. Jag rullar så fort ned då jag är en bra bit tyngre. Det blev till slut 21 kilometer och ytterligare ett helt okej pass. Bättre än inget om man säger så och jag provade återigen att maxa och kom upp i 748 watt. Mer går knappt för mig. I alla fall inte på den här trainern. Jag skall dock prova på kompisens trainer och han har dessutom wattpedaler. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards