Direktlänk till inlägg 5 januari 2021

Grattis Ullis!

Av Niclas Bernhardsson - 5 januari 2021 23:00

Femte januari och det är Ullis födelsedags och för all del även hennes brors födelsedag också. Dock är de inte tvillingar och faktum var att jag inte gratulerade henne första gången jag träffade henne för då var jag på kalas hos hennes bror och förstod inte att hon också fyllde. Men det var för 30 år sedan och sedan dess har jag förstås gratulerat henne och i sommar firar vi 30 år tillsammans. Men idag var det hennes dag men jag och barnen tänker gratulera henne imorgon då alla är hemma istället. 

Först så skulle jag upp och iväg till Nyköping för att återlämna sladdar och dosa från mitt dygns-EKG. Tyvärr så fick jag inga större problem men visst tryckte jag några gånger och jag lär ju haft mer dubbelslag än tidigare då det bara har ökat. Jag parkerade bilen och gick och lämnade grejerna och sedan var det bara att vänta in klockan då jag skulle hämta Ullis paket på Elgiganten. Innan dess hann jag med en tur till Byggmax för att kolla på lite byggmaterial och sedan åkte jag förbi Björns cykel för att snattra lite och kolla på cyklar. Killen visade mig en snygging och jag blev lite sugen och han sade att han skulle ge mig ett bra pris men jag ville inte riktigt höra priset då då jag har fullt upp med renoveringen hemma. Så efter att nästan sprungit skrattande ur butiken for jag vidare till Elgiganten och nu gick det bättre att hämta ut Ullis paket. Igår hade jag ju glömt min legitimation. Sen fort hem och väl hemma blev det förstås fortsatt renovering och jag tycker verkligen det är kul att bygga. I alla fall när man gjort allting själv. När Ullis kom hem så välkomnades hon med lite blommor och vi bestämde oss för att beställa hem lite mat men först ville vi cykla lite. Och vi körde en ny bana och skapade ett event utav det. Det blev ett ganska lugnt pass och jag snittade 140 watt. Sen blev det då mat från vår favoritpizzeria och lite lugnt framför teven efter det. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 19 april 23:00

Fredag och det är mycket att hålla koll på nu då loppet närmar sig och i helgen behövde jag väl få in en drös omexaminationer. Det kanske var förlängd inlämning men jag behövde ändå bli av med det. Hursomhelst så var det som vanligt på jobbet och d...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 18 april 23:00

Torsdag och det blev återigen en annorlunda dag på jobbet men det finns alltid att göra och jag hann även plugga ikapp lite. Tror det var okej då det ändå gynnar min framtida skolgärning.  På kvällen så lade jag ut en ny sponsor och nu var det Tros...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards