Alla inlägg den 17 januari 2021

Av Niclas Bernhardsson - 17 januari 2021 23:45

Ja, var det kaos igår så är det ingenting mot den här morgonen. Först så mös vi dock i sängen med lite kaffe och så men sen... Jag larmar av felaktigt och när jag är nere i källaren så går larmet och låter det högt därnere så är det ingenting mot där uppe! Jag har ju även en dosa i källaren men får panik och vet inte vilken knapp jag trycker på i mörkret och det tar några sekunder innan jag trycker in på rätt ställe och det tystanar. Pust! Sen går jag upp och är lite tagen och när jag öppnar luckan under kökshon så puttar jag visst till blandaren så att vredet öppnas och jag får panik! Det sprutar ut vatten och jag ser bara diskmaskinskopplingen men får för mig att det är en koppling till vattnet som har öppnats och blir helt ställd. Jag försöker vara lugn men får inte ihop det i min hjärna så jag låter Ullis ta över och springer ned i källaren för att slå av vattnet. Jag hittar inte polygripen som jag behöver för att vrida av vattnet och det tar säkert 20 sekunder och hur har det gått där uppe? Som tur är så har Ullis haft sinnesnärvaro och snabbt styrt om vattnet i hinkar. Pust! Men det har nog runnit ut några liter och vi får lägga handdukar över golvet. Jäklars vilken morgon och jag är helt slut! Jag borde ha tejpat fast vredet om inte annat eller druckit några koppar kaffe till... Sen fortsätter hela dagen med att vi försöker få bort blandaren och killen som skulle komma med bra verktyg dyker inte upp. Vi får sen börja diska upp lite disk i badrummet för vi har inte någon bra propp till diskhon så vi kör så istället. Ullis och jag pausar och kör lite lätt träning på cykeln och det blir drygt 40 minuter för mig, bättre än ingenting. Till slut så börjar jag att borra i en bricka som är tjock men det är det enda jag kan komma på. Borrar jag runt hålet så borde det bli stort nog så jag kan få igenom gängstången som på någon sätt sitter som berg. Det var också för dåligt med plats för andra alternativ. Det går mycket bättre och snart så har vi fått loss blandaren och jag går ned och stänger av vattnet och monterar på den blandaren. Tyvärr har jag ännu inte fått loss kopplingen till diskmaskinen så den kan jag ännu inte använda. I värsta fall får jag åka och köpa en ny slang. Men vattnet fungerar iaf och vad skönt med en ny blandare! Kvällen avslutades med att se på en ny serie och vi var klart inne på the Crown men jag såg en annan serie som verkade intressant och den hette Unbelievable och handlar om en våldtäktsman som agerar klart utstuderat. Ullis var också klart på och vi såg på två avsnitt på en gång då vi hade svårt att släppa slutet på avsnitt ett. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards