Direktlänk till inlägg 18 januari 2021

YES!

Av Niclas Bernhardsson - 18 januari 2021 23:00

Måndag och det betydde inget jobb såvida inte Welis skulle ringa men då jag hade så mycket att göra hemma så talade jag inte om att jag numera är tillgänglig igen. Så ganska omgående så började jag försöka få loss kopplingen igen till diskmaskinen. I värsta fall så skulle jag ju få åka och köpa en ny slang men de med Aquastopp var visst väldigt dyra och jag ville heller inte börja böka bakom diskmaskinen. Och här hade jag ju en schysst slang som "bara" satt lite fast. Så fast så jag började fundera på om det var någon enkel spärr någonstans. Men jag googlade och ingenstans stod det om att det kunde vara några problem. Tyvärr fanns det snart inte så mycket att sätta ringnyckeln runt då det börjat ge med sig. Jag körde på en massa 5-56 och fortsatte dra och banka med mothåll men ingenting hjälpte. Snart hade det gått en timme till och jag slet mitt hår. Och nu var vi inne på sista möjligheten och det var polygrip men det skulle innebära att det snart var mos av det sista som satt fast i kopplingen. Bra tag och sen dra till och .... Ja, vad hände! Antingen gick allt sönder eller så lossade det! JA! Det lossade och jag skrek så ungarna undrade vad som hänt! :-) Sen gick allt smidigt och jag körde igång en diskmaskin direkt och allting fungerarde perfekt. Bara montera tillbaka lådinsatserna under köksbänken och fortsätta röja bort allting som jag tagit fram. Sen började jag med att montera nytt rör till tvättmaskinen och det tillhöra förstås projektet i källaren. Där har det tagit ordentligt med fart och nu börjar jag se ljuset i alla fall. 

Sen blev det en del jobb med Enklaresport för beställningarna fortsätter komma in och just nu är det halkbroddar som står i fokus och jag var tvungen att beställa hem mer. Sen sprang jag iväg och postade en sickelbeställning och passade på att köpa hem lite mat för nu var älsklingen på ingång. Sen fixade vi lite mat samtidigt som vi röjde undan lite prylar. Grabbarna hade åkt och jobbat så vi blev ensamma och till maten så skulle vi kolla på ett avsnitt av Unbelievable och det gick förstås inte att bara se ett. Det blev två men sen var vi tvungna att sluta om vi skulle hinna träna något också. Men det började att ta emot men det är bra att vara två med samma intresse så Ullis drev på och snart var vi på plats och vi valde en bana som Ullis inte hade kört. Vi började rätt lugnt och så är det ju alltid med mig. Jag måste ju bli varm innan jag kan ta i men bägge verkade vilja köra lugnt. Men sedan kom det några snabbgäng och jag hoppade med och Ullis sade att jag fick köra. Hon verkade börja köra hårt själv för efter några minuter så ser jag att hon liksom ligger med, strax bakom, fastän hon inte haft samma draghjälp. Ojdå! Sen glider hon med i gruppen och vi trycker på när det kommer bra gäng och ibland får man ju ta i ordentligt och nu ligger vi ständigt runt 2,5 watt/kg och jag försöker maxa vid sprintarna och kommer relativt högt, Ullis likaså. En timme och 30 km vilket förstås innebär 30 km/h men då med 263 höjdmeter. Ett mellanmjölkspass totalt men det låter sämre än vad det var. Det var relativt lugnt för det mesta och sen ordentligt tryck i sprintarna. Så jag är nöjd och framförallt var det riktigt kul. Bra teamwork! Sen dusch och vi kunde inte hålla oss från två avsnitt till! :-0

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards