Direktlänk till inlägg 19 januari 2021

En smärre chock

Av Niclas Bernhardsson - 19 januari 2021 23:00

Tisdag morgon och jag är riktigt seg. Har svårt att komma upp och kanske körde jag hårdare än jag trott på cykeln. Hursomhelst så har jag lite sovmorgon så det är inte hela världen och när det väl är dags för lektioner så känner jag att jag är på tårna. Och de två lektionerna jag hade gick riktigt bra. Mellan lektionerna har jag dock en lucka och tänker smita till den lokala bygghandeln och jag startar bilen och sopar ren bilen från snö. Sen backar jag ut bilen och ser att oljelampan lyser och åker förstås in igen. Men vad f-n, tänker jag. Men det är ju en gammal bil och jag har säkert inte tänkt på att kolla olja på ett längre tag. Men det hinner jag inte göra nu så jag får helt enkelt avvakta med mitt ärende. Sen var det möte och när jag loggar ut så ringer jag direkt till Ullis och kollar var hon är för jag är sugen på att fixa klart de sista rören i källaren. Hon säger att hon är hemma om tre minuter och jag gör mig iordning så åker vi direkt. Vi morsar på Svennis och sen skall jag plocka på mig lite kopplingar men då det står två män vid hyllan så väntar jag förstås men de blir aldrig klara. Men på riktigt! Det går nog en kvart! Borde man inte veta innan vad man skall ha? Nu börjar Ullis också att tröttna. Till slut så blir det ledigt och jag smiter in och plockar på mig. Normalt så brukar jag köpa av en kompis men han har inte haft tid och jag kunde knappt bärga mig. Det blev ett kort rör och några kopplingar. När jag hör en summa på över 700 kronor så rycker hela jag till. Men oj! Det var lite oväntat men jag betalar förstås men kan inte riktigt släppa det. Jag köpte ju knappt någonting och jag måste kolla kvittot sen. Vi fixar mat och den äter vi när vi börjar se på "Unbelievable". Helt okej serie men nu ringer det på dörren och det är kompisen som kommer med rördelar. Han verkar imponerad över det jag gjort och det är ju kul. Det var ju dock lite surt att jag stod på bygghandeln så länge i onödan. Jag tackar så mycket och sen ser jag och Ullis klart på avsnitten och nu började det bli spännande. Jag känner att jag är lite för sliten för att träna och vill samtidigt få upp en handdukstork. Jag får hjälp av Ullis att måtta ut hålen och börjar borra. Sen vill vi se slutet av serien och jag gör några mackor. Vi tittar och sen känner jag att jag bet till i något hårt och blir orolig och lite äcklad. Vad sjutton var det för något som låg i brödet. Det är något hårt och jag får ut det och det är en sådan där plastbit som håller ihop påsen men den är typ liksom ihopsatt men då med lite bröd emellan. Så det var ändå skönt att det inte var något värre och det har förstås blivit något fel vid produktionen men jag kunde gjort mig riktigt illa men nu gick det bra. Efter serien så fortsatte jag att montera ihop rören och timmen blev sen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards