Alla inlägg den 20 januari 2021

Av Niclas Bernhardsson - 20 januari 2021 23:00

Ja, först och främst. Vilken rubrik skall jag ha? Det hände en hel del så jag börjar från början. Jag vaknade och var rätt seg men det gäller ju att vara peppande mot eleverna så det var bara att liksom hoppa igång och trycka i sig ett par koppar kaffe. Efter första lektionen så hade jag en lite längre lucka men jag läste uppsatser och ville få igång bilen då oljelampan lyste sist. Som tur var så upptäckte jag det precis då jag backade ut. Men efter att ha varit och köpt olja så kollar jag förstås oljestickan och allt ser bra ut... Hmm, vad är det här, tänker jag. Jag provar att starta bilen och allt verkar precis som det skall. Jag blir lite brydd men sen ser jag att klockan har gått och nu börjar det bli lite bråttom. Den lokala bygghandeln får vänta och jag går istället och köper lite mat. Jag hinner trycka i mig ett kycklingben innan jag slår på meet och kör igång igen. Nu är det två lektioner i följd och sen möte med kollegor. Tyvärr kommer jag på att jag glömt att skicka produkter och det kom samtidigt ett lass med broddar då jag kollade bilen. När mötet är slut så har jag typ tio minuter på mig så jag stressar och paketerar tre paket och springer till posten. Det gick bra och sen kom Ullis och min tänkta uppgift, som kom på mötet, får jag ta imorgon bitti istället. När Ullis kommer så bestämmer jag mig för att åka till bygghandeln och lämna tillbaka lite prylar och samtidigt köpa mig en ny sticksåg då jag hade sönder den gamla sist. Jag tryckte på lite väl hårt och hela bottenplattan sprack. På bygghandeln så hade de en fin Bosch som var prissänkt typ 600 kronor och kostade nu 1295, tror jag. Det kändes bra och det var garanterat ett steg upp mot sist. Dock köpte jag inget extra blad men bygghandeln ligger ju nära om de jag har är för dåliga eller inte passar. Men i alla fall. Vi käkade lite mat och tittade på "Landskampen", som vi missade igår. Det var kul och de är klart imponerande. Jag förstår ju att de satte in utvilade Emil på sista tävlingen men Frida skulle ju ha krossat t.ex Maarit i den statiska tävlingen. Men i det här fallet så kanske det inte bara handlar om att vinna... eller?

Efter maten och teven så ville vi förstås tävla och jag hittade ingen bra bana så vi körde en bana som Ullis inte hade kört. Efter en kilometer så undrar Ullis varför jag inte slagit på teven och när jag gör det så låser det sig igen. Det är nog andra gången det har hänt. Jag säger att hon kan köra vidare så startar jag om. Det tar förstås någon minut och jag hade redan väntat lite så nu ligger jag runt fyra minuter bakom och kanske kan jag komma ikapp. Jag försöker att köra smart men Ullis trycker på rätt bra så är fortsatt långt fram. Vid sprintarna så trycker jag järnet och nu kan jag ju se på Ullis skärm hur det ser ut innan sprintarna. Det blir lite lättare att lägga upp det då men likväl så är det stumma ben men jag kommer på plats 73 av 1912 stycken på första och på den andra sprinten så var jag runt 40:e plats. Jag glömde visst att spara den bilden. Totalt fyra pb på rundan och i mål så är jag typ 30 sekunder bakom. Lite surt att inte hinna komma ikapp men det var ändå som att köra ihop då man ser banorna och sedan kommer efteråt. 

Efter träningen så ville vi mysa och kollade efter en lämplig serie. Vi ville inte ha någon långkörare och de flesta korta serier verkade lysa med sin frånvaro. Till slut så valde vi en som innehåll en del skräck och den var inte superbra och Ullis är inte så förtjust i skräck. Så det kanske bara blir ett avsnitt. Vi får se. Jag jobbade också i tio minuter på projektet och bytte ut en del skruvar så det blev lite mer stabilt. Nu är handdukstorken uppe i alla fall. Men än så länge så är det inte så varmt så kanske måste det luftas på något mer ställe. 

Och idag så försvann äntligen Donald Trump från presidentsposten. Biden verkar bra men framförallt var Trump en totalt katastrof och det spelar ingen roll om någon hävdar motsatsen. Alltför mycket pekade mot att han var en otäck och otrevlig person och sådana skall inte ha maktpositioner. Nu känns världen lite tryggare igen men i Trumps svallvågor kan det förstås komma en del kallsupar.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards