Direktlänk till inlägg 24 januari 2021

Söndagsunderhållning

Av Niclas Bernhardsson - 24 januari 2021 23:00

Söndag och jag var supersugen på att komma igång med renoveringen och Ullis ville ut och springa. Men vi vaknade av en chock och det var när Tim sprang in och sade att "det brinner"! Jag hörde inte att han sade "på andra sidan" utan jag vaknade av en chock och det kändes som hjärtat var utanför. Fy fasicken vilken start. Det visade sig att det var brandbilar och allt möjligt utanför och det verkade som det brann i hyreshuset. Så vi var förstås lite oroliga att någon blivit skadad men jag tror inte det. Ambulansen var visserligen också där och så även polisen men de brukar ju åka ut vid bränder. Grabbarna hade varit uppe på natten och kollat på MMA så Tim gick och lade sig och jag och Ullis gick upp och Felix tänkte "dygna", som det verkar heta eller om det bara kallas så. Efter frukosten så började jag att förbereda för renoveringen och Ullis drog iväg. Men snart behövde jag bärhjälp och Felix låg och halvsov. Så jag bråkade med honom och efter någon halvtimme fick jag upp honom och han och jag bar ut på den stora gipsskivan och sen behövde jag lite mer hjälp med att rita ut en sak. Så nu var han ordentligt vaken och spelade lite spel istället för att ligga. Givetvis kollade jag av ordentligt om han skulle upp eller sova på. Men man kände sig lite småtaskig då man var på honom hela tiden. Jag mätte och sågade och det var mycket som skulle göras och inget fick bli fel. Nu kom Ullis hem och vi skulle sen iväg en snabbis till gympahallen då Ullis småsyrror ville leka lite och en liten stund funkade det. 

Efter att Ullis duschat så hjälpte hon mig att bära in skivan och det gällde att vara försiktigt för det var mycket uppsågat och slog man i något så var det risk för att det skulle gå sönder. Men det gick vägen och snart var den på plats och jag och Felix drog i några skruvar så att den satt säkert. Sen fort in i duschen och iväg. Jag och Ullis kom lite innan de andra så jag passade på att jobba lite och sorterade papper. Sen gjorde vi en bana till småtjejerna och sen avslutade med att köra 21:an, basket alltså. Det gick lite för bra för mig så jag fick inte vara med efter första matchen och sen körde tjejerna själva. Och Ullis var grym och vann den. Alla var förresten grymma och de ville ha en till match på slutet. Nåväl! Jag spelade nu lite sämre och tjejerna hade spelat upp sig så det blev rätt jämnt men jag lyckades vinna på slutet. Inte för att det är så viktigt men det måste ju dokumenteras för eventuella framtida felaktiga minnen! ;-)

Sen hem igen och nu skruvade jag färdigt alla gipsskruvar och kom på att jag ju skulle göra hyllhålet klart. Så jag kopplade på dammsugaren på sticksågen och började. Men fy vad det dammade och snart hade jag nästan förstört dammsugaren. Kanske inte helt optimalt men jag ville inte damma överallt. Det gick rätt bra men var omständigt med dammsugaren påkopplad. Så på slutet slipade jag för hand istället. På teven gick "Juno" och det är ju en gammal klassiker och vi fastnade visst där. 

   

Det börjar ta sig!             Ullis imponerar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards