Direktlänk till inlägg 28 januari 2021

Snöpuls de luxe

Av Niclas Bernhardsson - 28 januari 2021 23:00

Torsdag och det innebar första gången med halva klasser hemma på meet och halva klasser i skolan. Och det gick bra och det var en skön boost att se både elever och kollegor igen. Efter jobbet så får jag skotta fram bilen och vilket väder vi fått. Jag får direkt börja med att skotta snö och ungarna kommer typ samtidigt. Så efter ungefär tio minuter är även Ullis hemma och vi börjar med maten. Det blir lite enklare mat idag och idag är det ju alltså torsdag och går det ens att springa i det här vädret? tänker jag. Det tar helt ärligt emot och big time! Men Ullis är på och vi beslutar att det får avgöras av Puttes eventuella deltagande och det tar inte många sekunder förrän det kommer att pling att han kommer... Aj då! Det är bara att bit i det sura äpplet och styra om från den sköna tv-soffan till blötpiskande snö i ansiktet och snö lite överallt. Sagt och gjort. Ullis och jag byter om så fort som klockorna fått kontakt så joggar vi bort. Man märker direkt att fotleder får jobba hårt och jag måste hitta några bättre skor. Jag struntade att leta efter några broddar då den här snön ändå gjorde så att man nog skulle halka ännu lättare med broddar om de inte fick kontakt. Dock är mina vanliga skor väldigt halkiga så det var lite läskigt. Väl på Safiren så ser vi att Putte väntar och vi taggar till och bestämmer oss för en vanlig men lite mer kuperad runda då det ändå var långbacke idag men med tanke på snön så blev det här ett bra alternativ. Snön blåser rakt in i ögonen och det nästan skär i halsen ibland av flingorna. Vi börjar mot Lundby och det börjar omgående med en tuff backe och jag bara väntar på att det skall ta stopp som det brukar göra. Men väl på toppen så märker jag att de andra nog är minst lika trötta och det är ett positivt tecken. Kanske har jag en bra dag, tänker jag. Vi fortsätter och det är säkert tio centimeter snö som man skall pulsa igenom och jag håller ett högt löpsteg för att underlätta och det blir lite som att springa i tuff terräng. Vilket det är iofs. När det gått tre kilometer så känner jag att det är lite av en make or brake situation men andning och muskler fortsätter att fungera och så håller det på och det känns sjuttsingen som jag inte blir tröttare. Men längs hela "Mecman-rakan" så är det riktigt mycket snö och mot slutet så har jag blivit klart tröttare men även Ullis och Putte verkar tagna. Vi får ihop åtta kilometer och alla är supernöjda men gladast är nog räv... förlåt jag! På slutet blev jag dock väldigt öm och sliten i både fotleder och i hälsenor som nog varit spända länge. En skön dusch och sen blev det två avsnitt av Advokaten. Det börjar ta sig. Ett tag var det nästan så att vi ville sluta titta. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards