Alla inlägg den 29 januari 2021

Av Niclas Bernhardsson - 29 januari 2021 23:00

Fredag och normalt är det ju "Fancy Friday" men jag kände mig lite sliten och varken hann eller var supersugen på att klä upp mig. Kanske var jag lite trött från gårdagens superpass, som jag nog måste kalla det. Åtta kilometer snöpuls var överraskande bra. Jag kommer fram till skolan och idag var det istället en ny lokal jag skulle köra teorin i. Det gick rätt bra och det gäller att få det att bli intressant så jag försöker blanda upp det med egen erfarenhet och jag har nu ändå i princip levt ett helt liv med bara sport i huvudet. Typ superintresserad i 40 år och de första 10 åren var det väl mer lek då. Hursomhelst så delade jag upp det i en del teori och den andra delen var det pulshöjande aktivitet som gällde och jag passade själv på att spela lite badminton och jag känner mig lite taskig som spelar lite fulspel med små taskiga stoppbollar och liknande. Men jag älskar ju att tävla och jag tror att eleverna lär sig bättre om de ser hur man kan spela. Sen varierar jag ju givetvis nivån lite. Det var riktigt kul när några elever skulle ut och åka längdskidor och då det hade snöat en hel del så fick de förstås köra ospårat. Men de hade roligt och de var både svettiga och nöjda när de kom tillbaka. Sen hämtade jag Ullis och vi åkte ned på stan för vår sedvanliga fika och som vanligt så delade vi och hon i kassan var snäll och skar upp så fint. Det kändes som vanligt att man åt för mycket men nu delade vi även på en smörgås för att få i oss lite nyttigt i alla fall. Sen en snabb sväng in på järnaffären för att kolla lite golv och sen hemåt. Vi beställde hem lite mat och idag blev det från Trosa Sushi och barnen var och hämtade. Ullis och jag hade tänkt att röja lite i butiken men bestämde oss för att ta det imorgon bitt istället då det skulle komma lite kunder. Jag får också mail om att jag inte kan låna om några böcker och det är förstås just nu som jag skall göra uppgiften som jag väntat på. Eller rättare sagt så var det nu som det upptäcktes att jag missat just den uppgiften... Nåja, jag fick ingen tidsgräns så jag får väl försöka låna om dem senare. Sen tittade vi lite på teve och jag åt lite för mycket godis. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards