Direktlänk till inlägg 3 februari 2021

Föll handlöst

Av Niclas Bernhardsson - 3 februari 2021 23:00

Onsdag morgon och jag är lite trött. Jag virrar lite fram och tillbaka då jag skall iväg och sen, när jag tror att jag är nere i lilla hallen, så bara faller jag. Jag missar helt att jag inte gått nedför det sista trappsteget och det är en chockartad upplevelse och troligtvis hade jag klarat mig om jag gått rakt ned men nu stod jag på sidan då jag höll på att gå upp igen då jag tvekat om en sak. Där benet skall ta emot är det bara luft och trots att allting går blixtsnabbt så reagerade kroppen instinktivt och jag drar ihop mig och slappnar av på samma gång. Redo för smällen. Jag drasar in i väggen och det enda som får ta emot en hård smäll är min vänstra axel. Den som jag redan har ont i. Första sekunden, i chocken, så känner jag ändå att jag klarat mig bra men sedan kommer smärtan från axeln. Det gör outhärdligt ont och jag känner att gråten fyller ögonen, så ont gör det. Paniken gör att jag känner att jag måste göra något och när jag lyckats röra axeln lite så känner jag att det är så jag måste göra. Jag försöker svinga lite men det är små, små rörelser men det underlättar lite. Men det känns som om armen bara hänger där och det riktigt värker. Fast jag känner att jag kan fortsätta röra armen och det lättar hela tiden. Så in i bilen och iväg. Väl på plats är det bara att köra igång och nu kan jag iaf röra mig så att det inte syns att jag har ont. Lektionerna går bra och som vanligt så blir det lite spel med elever. Efter skolan så är det bara att bege sig hemåt och där fortsatte jag att jobba då vi hade en hemuppgift. Snart skulle Ullis komma hem men jag passade på att slipa lite och det dammar ju rätt mycket. Jag ropar att jag är nere i källaren då jag hör att hon kommer hem. Sen fixade vi lite mat och tittade på ett avsnitt av Advokaten. Jag började sen att måla lite på mitt bygge och det var roligt men när Ullis sade att hon skulle promenera med Tanjis så var jag sugen på att cykla lite. Men samtidigt ville jag få klart på målningen. Det blev så att jag fortsatte måla hela tiden och jag blev precis klar när Ullis kom tillbaka. Första strykningen och nu får man en bra bild av hur det kommer att bli. Det blir coolt och jag är lite stolt faktiskt. Efter det så fortsatte vi att titta och nu blev det två avsnitt i följd. Så inne i serien är vi och sen var det dags för sängen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards