Direktlänk till inlägg 4 februari 2021

Omvälvande besked

Av Niclas Bernhardsson - 4 februari 2021 23:00

Torsdag morgon och ingen blir väl förvånad då jag säger att jag hade en seg morgon. Det är tyvärr mer regel än undantag numera men jag orkade foga i morse och det gick bra. Tyvärr så tog burken slut då jag hade några få centimeter kvar. Jag blir lite sen och får stressa iväg och kommer på att jag glömt mobilen och får vända. Hursomhelst så kommer jag igång allteftersom och det blev bra lektioner. Jag ser att det har ringt en person då jag var hemma i källaren och det är säkert Telia som vill få mig att byta bredband. Normalt så brukar jag strunta i allt sådant men Telia är stora och nu skulle jag tjäna några tusen. Jag tänkte att han väl ringer upp igen. Sista lektionen och den kunde jag vara med på länk då det var min mentorskollega som skulle vara i klassrummet idag. Så jag drar hemåt och passar på att måla innan lektionen. Det blir riktigt bra men jag ser att jag slarvat på en sida men förhoppningsvis tänker man inte på det. Jag hade glömt att slipa efter en spackling och man ser en tydlig skarv. Sen väntar jag inte Ullis och vi fixar lite att käka. Det ringer en extremt jobbig säljare och jag hade fått henne att ringa upp idag igen för att själv kolla om det var intressant men det var det inte. Jag vet av erfarenhet att det var en person som inte ger sig och i kombination med min kortare stubin så nöp jag av rätt fort. Det är ju en liten fördel av problemet jag fått med hjärtat. Sen ringer det ett dolt nummer och jag är inställd på att det är ytterligare en säljare men jag blir paff då det är läkaren som ringer. Enligt allt de sett så tyder det mesta av den ökade tröttheten och den allmänna påverkan på de alltmer frekventa extraslagen. Så det vill skicka mig vidare till Huddinge för en ablation. Dvs man skall förstöra eller påverka ställen i hjärtat som skickar ut extraslagen. Jag blir klart tagen och reagerar först på att jag vill kolla upp det men läkaren verkar rätt säker så jag hinner ändra mig och känner gråten i ögonen. Så påverkad är jag att jag är extra känslig mot allt. Det är jobbigt men skönt på samma gång och jag känner okej till att skickas vidare till Huddinge. Där skall de förstås också ta ställning men allting tyder ju mot det. Tanken på träning försvann alltmer och vi styrde om till en myskväll istället och tittade på film. Ibland kände jag dock att tankarna drog iväg. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 18 mars 23:00

Måndag och nu är det bara två veckor kvar och dessutom med en hel del annat inbokat på skolorna som nationella prov och påskpyssel. Det börjar verkligen närma sig slutet på min vistelse på skolan jag är på och det är sorligt. Även barnen verkar tycka...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards