Alla inlägg den 10 mars 2021

Av Niclas Bernhardsson - 10 mars 2021 23:00

Onsdag och idag var hela dagen på distans. Själv var jag riktigt trött och kanske var det bra att det var distans när jag hade en sådan dag. Det går liksom upp och ned men jag märker också att jag piggna på mig då jag är på plats med eleverna. 
Efter avslutande meet, med kollegorna, så känner jag att allting rinner av mig och jag sitter och gäspar. Men dagen för hjärtoperationen närmar sig och den är efterlängta. Det slår mig då och då hur himla fort det har gått på slutet. Hösten 2019 körde jag Ironman och dessutom rätt bra. Jag pressade i tid men dock inte i placering. Sen har jag fullkomligt tappat formen och det har eskalerat sista halvåret. En kille, som jag chattat med, mena att hjärtat kompenserar rätt hårt då man tränar och frågan är hur farligt det har varit. Min läkare tycker inte ens att jag skall springa nu utan bara cykla lite lätt när jag mår bra. Hursomhelst så verkligen längtar jag efter att pressa kroppen igen men framförallt att vara pigg. När Ullis kom hem så bestämde vi oss för att åka och köpa en elsökare och den vettigaste verkar vara en kombinerad regel -och elsökare. Vi bestämde oss för en från Claes Ohlson och styrde bilen upp mot Skärholmen. Eller styrde och styrde. Bilarna kör ju i princip själva nu och man behöver bara ha några fingrar på ratten, riktigt nice! Det låter läskigt men är faktiskt rätt bekvämt. Och den adaptiva farthållaren känner av vilken hastighet bilen framför har och anpassar farten efter den. Jag hittade iaf vad jag var ute efter och vi åkte direkt hemåt men tog en burgare på vägen.

Väl hemma så kunde jag inte hålla mig utan använder elsökaren och efter att ha stängt av strömmen så börjar jag försiktigt knacka ur ett rektangulärt hål från baksidan. Tanken är att jag skall klara av att nå vp-röret från andra hållet men risken är stor att det sitter för nära väggen. Mycket riktigt! Efter att kommit typ till andra sidan så hör jag hur väggdelar slår ned på golvet. Skit! Det blir ett stort hål så hade jag knackat ur försiktigt från bägge hållen så hade det nog blivit bra. Nu blir det mycket att spackla igen. Till slut så har jag iaf så rent och mycket plats att jag kan kapa röret och göra en snygg sväng som skall ut mot tvättstugan till. Jag hittar gammalt foglim som blir bra att få vp-rören på plats. Sen är det bara att börja fundera hur jag på smartaste sätt skall fylla igen hålet....

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards