Direktlänk till inlägg 14 mars 2021

Byggare Bob?

Av Niclas Bernhardsson - 14 mars 2021 23:00

Söndag och jag var tidigt uppe och fixade. Tror jag hade en riktigt bra dag och det blev spackling och målning och jag vet inte vad. Sen var det sport på teve så jag for upp och ned. Sen skulle Tim jobba extra och undrade om vi kunde skjutsa och absolut. Då kunde jag köpa lite färg samtidigt. Men vad säger man om våra vinteridrottare? Det var helt galet. Först så åker Ebba till sig en andraplats på 3-milen och säkrar därmed tredjeplatsen i världscupen 20/21. Första pallplatsen sedan "Billan" Westin för typ 30 år sedan! :-0 Men det var visst nära till förstaplatsen också så klar dramatik. 

Sedan var det skidskytte och ledarna var satta i karantän och mixedlaget skräller och kommer trea! Sedan är det singlemixedstafett med Linn Persson och Sebastian Samuelsson och de går och vinner! :-0 Mot riktigt bra motstånd. Helt galet. Sen, om inte det ovan vore nog, så kommer Jens Burman med den största bragden och nöter ned både Bolsjunov och Kläbo på slutet av fem-milen och blir trea! :-0 Första pallplatsen och vad skönt att ryggproblemen verkar vara borta. Så jäkla grymt och familjen undrade varför jag skrek så mycket! Men det är verkligen på tiden att vi får något att glädjas åt på herrsidan också. Efter det så skjutsade vi Tim och hann in och köpa färg också. Sen hem och jag fortsatte att renovera och målade lite där jag hade spacklat så det skulle bli ordentligt täckt. Ullis kallade mig för Byggare Bob och undrade om jag inte var stolt och när jag kom in utifrån och såg vad jag gjort så kände jag nog lite stolthet. Det tar ibland lite tid men sen kan det blir en jäkla fart. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards