Alla inlägg den 18 mars 2021

Av Niclas Bernhardsson - 18 mars 2021 23:00

Torsdag och jag hade lite sovmorgon, det kändes skönt. Sen var det full fart till skolan, för en lektion, och sen hem igen för en meetlektion. Jag åt fortfarande inte någon fast föda och i natt så hade jag vaknat och känt mig svimfärdig. Helt klart fick jag i mig för lite. Tanken var att jag skulle äta något fast när Ullis kom hem, det var planen. Så jag fick dricka som sjutton för att komma i balans. Men nu var det meelektion och jag hade förberett en lek, för de som ville kombinera sin rörelseuppgift med något roligt, och det var Plåtleken. Nu dock i modifierad form och man skulle, försiktigt och diskret, fota registreringsskyltar och man fick en poäng för skyltar som slutade mellan 01 och 09, sen två poäng för alla som slutade på på 11, 22 och så vidare till 99. Avslutningsvis fick man fyra poäng för skyltar som slutade på 111, 222 och så vidare till 999. Det var, med facit i hand, ett idiotiskt upplägg för jag fick inte göra annat än att kolla skyltar. Vinnare fick 81 poäng och då fick jag ändå avsluta lite tidigare. Men kul tävling men nästa gång får jag revidera lite på vad man får poäng för. Jag presenterade uppgiften med att visa en video och är man inte född tidigt på 70-talet, eller tidigare, så har man nog aldrig sett Grodan Boll och Kalle Stropp med vänner. En av vännerna var just Plåtniklas. 


Efter mötet så var det mentorstid och vi gick igenom dagens punkter och snart skulle en kompis komma och fixa lite viktiga saker med elen, som inte jag får göra. Jag störde honom mest men det är ju så kul med el! Undrar om jag inte borde utbildat mig till elektriker istället. Hursomhelst så var jag lite sugen på att jag själv kunde gjort en del av jobbet men då han ändå satte igång så fick jag titta på istället. Men det blev en del spacklingsjobb kvar förstås och snart var allt spackel slut. Och jag kände mig också helt slut så när Ullis kom hem blev det äntligen vanlig mat och det var behövligt. Sen blev det lite lugnt framför teven

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards