Alla inlägg den 21 mars 2021

Av Niclas Bernhardsson - 21 mars 2021 23:00

Söndag och jag var uppe tidigt och jobbade med renoveringen. Jag trodde att spacklingen i taket skulle räcka men det lös igenom rätt bra. Säkerligen så förstärkte solen en del men det borde kanske spacklas ytterligare en gång. Vi får se. Risken (?) är att det blir tillräckligt bra och att det sen rinner ut i sanden. När jag höll på att jobba så hör jag att det ringer på dörren och det är Super-Roffe med sin Kicki. De ville.... ja, vi kan säga att de ville kolla hur jag har det och vi pratade ett tag. Sen är det bråttom då Felix, jag och Ullis skall iväg då det är lägenhetsvisning idag och återigen skulle vi till Söder. Felix är helt inne på att bo där men priserna är rätt sjuka. En liten etta får man betala upp emot tre miljoner för. Men vi riktade in oss på dryga två miljoner men de drar ofta iväg. Först tittade vi på en, iaf initialt, fin lägenhet men det var skumma lösningar som att de lagt på något billigt golv på det finare trägolvet, varför då? Vad vill han dölja? Sen var köket direkt i hallen. Nästa lägenhet var däremot riktigt nice men vi hann inte ens komma hem förrän buden låg närmare tre miljoner. Suck! Men det är väl så här med visningar. Man får kämpa på och rätt som det är så blir det rätt. På vägen hem så stannade vi till i Kungens kurva för jag behövde nya läsglasögon. De från Claes Ohlson har fungerat bra men jag har lagt bort varje par och de jag hade nu var ett par riktigt billiga från Hemköp. De förstörde nästan mer än de hjälpte. Hursomhelst så köpte jag snabbt ett par och så var vi på väg hem igen. När jag kommer ned till tvättstugan, för att kolla lite på renoveringen, så tittar jag i en påse och där ligger mina glasögon... :-0 Men jisses! Jag har letat i över två veckor och när jag precis köpt ett par nya så hittar jag dem. Jag inser att jag inte kommer att hinna börja foga idag och förbereder istället för att göra det imorgon, då jag är ledig. Vi avslutar kvällen med att se på Mästarnas mästare och sen stupar alla i säng.  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards