Direktlänk till inlägg 26 mars 2021

Välbehövlig fika

Av Niclas Bernhardsson - 26 mars 2021 23:00

Fredag och det var sista arbetsdagen innan operationen, eller ingreppet om det är mer rätt. Det är i alla fall en hjärtablation och som jag längtar. Ullis berättade att hon blev tagen av händelserna i onsdags. Och jag med, när hon berättade. Stora delar av det som hände visste jag ingenting om och det var så känslomässigt så jag började att gråta. Jag tål typ ingenting mer och när det händer lite så blir det så stort för mig. Så det var verkligen ATL, dvs all time low. Det var efter jobbet, när vi åkte till Trosa för att fika, som vi pratade. Det var nästan surrealistiskt för jag förstod inte varför hon var så låg. Vad är det som har hänt egentligen, frågade jag, och förstod ingenting. Så vi fick gå en stund och jag fick låta det sjunka undan. Sjukt jobbigt faktiskt att kroppen kan gå ned sig så mycket på så kort tid. Men förstås bra att få veta och även bra för Ullis att veta. När vi fikar så tycker jag att jag ser Armand Duplantis gå utanför med två kompisar. Jag kan inte låta bli att springa mot dörren och försöka få en bättre bild men det är svårt att verkligen vara säker. Trosa brukar ju besökas av celebriteter men Duplantis är för mig en megastjärna. Men helt säker var jag inte men typ 95% säker. Vi fikar klart och det är supergott. Tyvärr så köper vi även lite kolor och annat smått och gott för att inte låta presentkortet brinna inne. Och vi hann knappt hem förrän det också var slut och det är ju inte bra för kroppen. Och värken jag har i kroppen blev bara värre på kvällen. Nu gjorde det jätteont i vänstra nyckelbenet och jag kan heller inte vrida så mycket på den vänstra armen. Ullis och jag kämpade med att försöka montera duschkabinen och vilka j*vla instruktioner. Så kassa och man får liksom försöka tänka sig igenom hela händelseförloppet och bortse från instruktionerna. Det började inte så bra och jag fick montera om den första biten direkt. Sen gick det hyfsat bra men sen fastnade det igen då det inte går att se hur det är tänkt.

Vi avslutade kvällen med hämtmat och sen The masked singer. Väldigt roligt men lite svårbegripligt vad det egentligen går ut på.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 18 mars 23:00

Måndag och nu är det bara två veckor kvar och dessutom med en hel del annat inbokat på skolorna som nationella prov och påskpyssel. Det börjar verkligen närma sig slutet på min vistelse på skolan jag är på och det är sorligt. Även barnen verkar tycka...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards